sobota, 20 lutego 2010

Prosta kieszonka-kurs

W związku za zapytaniami postanowiłam zorbic kursik obrazkowy jak uszyć prosty kieszeniowiec na drobiazgi. Profesjonalne szyjące uprasza się o nie duszenie się ze śmiechu ;P


Etap 1: przygotuj dwa prostokąty i jeden pasek materiału o takiej samej szerokości jak prostokąty ( u mnie 55 x 40 i pasek 55x 20- pasek materiału będzie docelowo kieszonką. Z resztek lub tasiemek przygotuj sznureczki

pasek materiału ,który będzie kieszonką należy podwinąć i przeszyć,żeby nam się podczas użytkowanie nie pruł
ja do swojego doszyłam na wierzchu jeszcze tasiemkę ozdobną

Etap 2: przypinam szpilkami pasek do prostokąta ( to przód naszego kieszeniowca)
tak to ma wyglądać

Etap 3: przykrywam prostokąt z dopiętą kieszonką drugim prostokątem- stroną prawa do prawej
tak to ma wyglądać (wierzcie mi to było prasowane ;P)

pomiędzy warstwy wkładam tasiemki będące potem uszami do zawieszania

spinam wszystkie warstwy szpilką

Etap4: obszywam dookoła całość zostawiając mały otwór na wywinięcie


przycinam narożniki -będą sie ładniej układały po wywinieciu

tu widać jaki otwór zostawiłam

Etap 5: wywijam na prawą stronę i prasuję dokałdnie- wtedy materiał w miejscu gdzie był otwór ładnie się ułoży do przeszycia

tu nadal widać otwór zaprasowany

Etap 6: zszywamy otwór , prasujemy dokładnie

Etap 7: pasek materiału mający tworzyć kieszonki przeszywamy pionowo przez wszystkie warstwy ( robimy szerokość kieszonek jaki nam jest potrzebny). W miejscu gdzie materiał kieszonki się kończy przeszywamy raz do przodu i do tyłu - na pewno podczas użytkowania się nie nadpruje



włallla :) oto i kieszonka :). Dokałdając dwa paski materiału można zrobić kieszonkowiec "dwupoziomowy ".

Jeśli są jakieś pytania proszę pisać. Szyjcie i pochwalcie się efektami :P .

Kurs nie jest powalający,ale powstał pomiędzy gotowaniem obiadu, układaniem puzzli z synem, zmienianiem płyt z bajkami dla córki, praniem, oraz milionem pytań z cyklu : "a dlaczegooooooo" :P.

pozdrawiam An

11 komentarzy:

  1. Kursik, ciekawy i przydatny i chyba kiedyś skorzystam.
    Pochwała się należy dla ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na kurs robiony w tzw. miedzyczasie jest świetny! Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  3. no i dziek Bogu, ze istnieją takie Kobiety :-)mnie brak wyobraźni przestrzennej i mimo chęci nie wiedziałam jak się zabrać do takiej roboty - a tu super - łopatologicznie :-))))

    OdpowiedzUsuń
  4. no no jak tylko uruchomię moją maszynę postaram się sprostać zadaniu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny kursik!!
    na pewno wykorzystam :-)
    DZIĘKUJĘ! :-*

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo się ciesze,że komuś się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurs świetny! Prosto i przystępnie podany, nawet ja, kompletnie początkująca, myślę, że dam radę. :) Dziękuję, na pewno skorzystam! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kursik :)
    Przyda się początkującym, m.in. mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. swietny kurs szkoda ze nei szyje :((


    ale to kolejny powód by ciułać na maszyne :D

    OdpowiedzUsuń