piątek, 26 listopada 2010

Skarpeta na prezenty -uszyj ją sama

 Z powodu choroby dzieciaków (i opadów śniegu) dopadł nas nastrój przed-przedświąteczny.
Wyjęliśmy kilka dekoracji dla poprawy humoru, a ja uszyłam na szybko brakująca czwarta skarpetę :P
Przy okazji zrobiłam mały kursik jak taką skarpetę uszyć krok po kroku.

Etap1
składamy tkaninę prawą stroną do środka, rysujemy kształt skarpety ( tu ważne,żeby "zagięcie" było jak najmniejsze-czyli kształt lepiej,żeby przypominał naciągniętą skarpetę niż but. Mniejsza szansa,że po zszyciu nam się w tym miejscu pomarszczy).
Wycinamy dodając zapas na szwy



 Etap2 :
ozdabiamy dowolnie przyszywając np. aplikacje , haftując (na prawych stronach materiału).
Zszywamy obie części zwracając uwagę ,aby np. aplikacja imitująca łatę na pięcie zeszła się równą z tą z drugiej strony.


 Etap 3:
wycinamy dwa prostokąty(ja wycięłam większe i złożyłam na pół,żeby mankiet był grubszy). Zszywamy prostokąty tworząc mankiet(zdjęcie z prawej)


 Etap 4:
nakładam zszyty mankiet prawą stroną do prawej na uszytą skarpetę i szpilkuję w ten sposób (zdjęcie z prawej).Dzięki temu szyjąc na około nawet jak trafimy na szpilkę igła po niej objedzie i się nie złamie.No i oczywiście wszystko się ładnie trzyma razem.
Zszywamy około centymetr od krawędzi nakładając skarpetę na ramię maszyny i szyjąc na około. Nie zszyjcie tego razem wszystkiego,bo wtedy wlot do skarpety będzie zamknięty


Etap5:
po lewej tak wygląda doszyty mankiet. Po prawej zawinęłam mankiet do środka chowając pod niego szwy łączące mankiet ze skarpetą. Zszyłam ręcznie


 Etap 6:
po prawej widać zszyty mankiet ukrywający wewnętrzne krawędzie łaczące skarpetę i mankiet. Odwracamy na prawą stronę i doszywamy uchwyt


właaallllllla.Skarpeta gotowa na przyjęcie prezentów :]

An

12 komentarzy:

  1. świetna!! ale kurs dla mnie to jak czarna magia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie przedstawilas ten kursik.
    Ja na pewno uszyje skarpete.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj . Mam pytanie , czy ten pisak żółty to jest do tkanin i pisze na biało jak widać na tkaninie?

    OdpowiedzUsuń
  4. ten pisak jest biały,ale czy faktycznie do tkanin nie wiem.Pisze i widać go na materiale.Kupiłam go w innym celu,jest bezkwasowy...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uszyłabym sobie, tylko, że u nas nie ma w zwyczaju wsadzania czegokolwiek innego w skarpetę niż stopy :P:P ale może chociaż dla ozdoby?

    OdpowiedzUsuń
  6. Super skarpetucha! ciekawe czy równie fajne fanty w środku się znajdą :P

    OdpowiedzUsuń
  7. moze sie skusze w koncu, bo ja umiem tylko z filcu szyc - latwiej i przewracac nie trzeba ;P
    swietny kurs :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak z Ciebie pracowita "mróweczka" , muszę spróbować ten kursik, ale na razie jestem przy kalendarzu adwentowym -muszę zdążyć przed czasem! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Superancka! Mam silne postanowienie, ze dzisiaj też taką zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałam się pochwalić, że moje skarpety są już gotowe. Oczywiście zalinkowałam do "Anita się nudzi". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń