poniedziałek, 21 lutego 2011

A -becadło udomowione


Abecadło to kolejna propozycja rękoczynów -czyli zabawy na "Art-piaskownicy". Zadaniem bardzo przypadło mi do gustu,bo od dawna marzę o stojącej literce. Niestety ,albo cena nie była na moją kieszeń,albo nie było A po prostu:P. Postanowiłam zrobić sobie sama-jak to zwykle ze Słodowym bywa,no ale potrzebny był "bacik" w postaci terminu ;}

Reasumując-3 tygodnie myślenia i pół wieczoru klejenia. Bazą dla mojej litery jest styropian o grubości 5cm. Wycięłam nożem i używając ścinków z mojego koszyka z resztkami kleiłam,szyłamwpinałam co mi do głowy przyszło. Literka nieco koślawa,ale efekt moim zdaniem wart był zachodu :P


Nie jest to łatwe, oj nie -bo tam gdzie nierówne powierzchnie magic nie do końca się sprawdził. Tak wygląda moje A z różnych stron


Wcześniej zrobiłam o wiele łatwiejsze literki do pokoju moich maluszków. M takie proste-nie do końca jestem zadowolona , za to do uszycia N wzięłam zbyt gruby materiał i kiepsko się obracało


najlepiej przepychać czymś cienkim,ja użyłam drutu do robótek(tek strony z końcówką)


środek wypełniłam ociepliną i przeszyłam z wierzchu kilka razy krzywo,dla efektu,że tak miało być :]


To by było na tyle. Mam prośbę do czytających ,szyjących maskotki.Gdzie można kupić takie wypełniacze do pluszaków? Nie wiem jak to fachowo się nazywa,ale podobno jest takie coś do wypełniania zabawek.Bo ta ocieplina mało wydajna jest.Będę wdzięczna za cynk.


Ściskam Was ciepło,bo u nas dzisiaj minus 10! ehhh
An


38 komentarzy:

  1. anita cudowne A, napracowałaś się ale jaki piękny efekt jest!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wypelniacze do pluszakow? w kazdym sklepie z materialami powinno byc. pytaj o WATOLINE lub cos takiego;d ja najczesciej znajduje to w stoiskach z tkaninami u niemilych babeczek w supermarketach.. ;d

    literki sa przepiekne, sama szukam A;d ostatnio nawet znalazlam ale wysylka z usa mnie zabila xD swietny pomysl i bardzo fajnie ze takie kolorowe to aaaa;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! W ogóle fajny pomysł! Moje maluchy mają przyklejone drewniane literki na drzwiach, ale te Twoje o niebo lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki dziewczyny,no trochę zachodu mnie kosztowała,ale podoba mi sie -więc warto było

    Maryszo-masz na myśli taką z beli,do patchworków?ja to nazywam ociepliną i to mało wydajne jest.Wydaje mi się,że na jednym z blogów widziałam taki wór z czymś co wyglądało jak sfilcowane kłębki waty

    OdpowiedzUsuń
  5. Literki ktore zrobilas wygladaja jak kupione:) swietna robota

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna. Bardzo trafiony zestaw kolorów!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne te literki niepowtarzalne Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne te literki.
    No i dzięki za wskazówki na co zwrócić uwagę przy wykonywaniu własnej wersji.
    A jeśli chodzi o wypychanie to ja nie szyję co prawda hurtowych ilości maskotek ale do wypchania tych nielicznych używam wkładu z poduszek. W Simply można było kiedyś kupić jaśki po 3 i po 2 zł więc nie wychodziło drogo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tez tego wypełniacza poszukuję i na razie nie znalazłam. Jednego pluszowca wypchałam skrawkami materiałów, ale trzeba się nagimnastykować, by ładnie wyszło. A do drugiego wybebeszyłam podusię z ikei za 2,70 ;-P
    Jak sie dowiesz, daj znać :-))
    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  10. jak zwykle pomysłowa Matka Polka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Literka A wyszla swietnie,zainspirowalas mnie i chyba zrobie Lke do Lenkowego pokoiku :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajne te literki, i ile pracy w nie włożono:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Literki świetne... Mi też ostatnio chodzą po głowie i wydeptują sobie ścieżkę... Ciekawe kiedy wydeptają taką, że doczekają się realizacji ;);)

    Odnośnie wypełnień to myślę, że chodzi Ci o wypełnienia poliestrowe. Najlepszym rozwiązaniem byłaby kulka silikonowa lub puch silikonowy. Niestety nie wiem gdzie to można nabyć :( Może w sklepach które mają akcesoria do szycia poduszek i kołder. Bo takie wypełnienia miedzy innymi stosuje się również w poduszkach. W ostateczności... IKEA albo Jysk mają masę takich poduszek i wcale nie drogich. Poduszkę można kupić za kilka złotych i wypełnieniem z niej wypełnić zabawki. Jeśli nie szyje się zabawek hurtowo myślę, że jest to dobre rozwiązanie :)
    Taki wkład się ładniej układa niż ocieplina i jest wydajniejszy :)

    Mam nadzieję, że choć odrobinkę pomogłam :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne wyszły wszystkie literki!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe te Twoje literki! Jestem pod wielkim wrażeniem, podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. anita22... Drobiazg ;) i polecam się na przyszłość ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny pomysl z literkami, ja mam jedny jedyna ale metalowa.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Cynka Ci wysłałam na priv ;)
    Cudowna ta litera, cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  19. styropian powiadasz.... :D
    wyszło bardzo ciekawie, jak tylko dorwę jakis styropian to tez spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Makówko :*

    dziewczyny do dzieła! i dawać cynki o AAAAAAAAA,w końcu muszę zakupić wymarzone :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajnie wyszło - kolorowo:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Super! Jakież inspirujące te wasze zabawy :) Pozdrawiam autorkę pieknych liter :)

    OdpowiedzUsuń
  23. aaaa świetne wszystkie!!! az chce się wziąć udział w wyzwaniu .... mi tez marzy się literka...

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny jest właśnie puch silikonowy. Bardzo miękki. Ja bym poszukała w hurtowni z artykułami tapicerskimi albo może u tapicera. Ja mam taki używany w zakładzie meblowym i jest super.
    Literki słodkie :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Aaaa :D piękne :D

    a co do wypełnienia - to moim zdaniem najlepiej wychodzi się na tanich poduszkach z Ikei - w zależności jak upychasz jest wydajne, miękkie i nie uczula :) Mały koszt, pakują bardzo ekonomicznie, wiec jak kupisz 3-5 wystarczy CI na dłuuuuuuuugo :) (dla przykładu ja chyba z 5-6 swoich chmurek i ze dwie tildy wypchałam jedną poduszką). Jeśli chodzi o Jysk to uważaj, nie wiem jak poduszki, ale mają tam tanie jaśki, dosyć twarde i są one wypchane sztywną, poszatkowaną gąbką - ohydztwo.

    OdpowiedzUsuń
  26. popytam w takim razie,w ostateczności spróbuje z jaśkami :P

    dziękuję za komentarze :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Swietnie "urzadzilas"bukwe A

    OdpowiedzUsuń
  28. No, no, świetnie, kolorowo "liter-acko" się zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
  29. UROCZE!!!
    Super pomysł. Literki uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne masz zdolne łapki! Liter A jak na zamówienie.
    Sama poczytałam co dziewczyny piszą o wypełniaczach. Dotychczas moje nieliczne wypychanki - ociepliną. Nie wpadłam na poduszki:)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  31. rewelacyjny efekt... jeśli chodzi o wypełnienie, to również korzystałam z poduszek ikeowskich, ale ostatnio znalazłam na allegro coś co się zwie kulka silikonowa, sztuczny puch, wkład do poduszek, wg sprzedawcy 1 kg wystarcza na pięć poduszeczek 40/40, a i cena jest przystępna, więc wypróbuję...pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  32. Koślawo wyszło?? Chyba żartujesz! :) Super pomysł, a co najważniejsze mimo braku literki sama wymyśliłaś i zrealizowałaś! Choć przypuszczam, że cięcie styropianu do łatwych nie należy...
    Co do tego wypełnienia, to jest coś co się nazywa chyba wypełnienie poliestrowe, ale gdzie to kupić to nie wiem... Ja u siebie kupuję wielki worek tego i wypycham, ale... ;)
    Porwana na kawałki ocieplina jest ok, ale te wypchane rzeczy są jakieś takie sztywne, dziwne a tamto jest takie mięciutkie. Polecane wybebeszenie poduszki z Ikeii też nie najgorszy pomysł :)
    Ściskam jak zwykle bardzo kreatywną Matkę!! :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja kupuje po prostu w pasmanterii (watolina). Mozna tez ewentualnie kupic w Jysku jaśki za 2,99 sztuka i je wypatroszyć :).

    OdpowiedzUsuń
  34. to ,,A" jest po prostu przecudne. Chyba sama też takie zrobię, może wreszcie uda mi się nastroić mój pokój w taki sposób aby wreszcie zawitała w nim wiosna. Wspaniały pomysł z tymi literkami ;]
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Jaśki z ikea za 2,50 mają mięciutkie białe wypełnienie! Zapraszam do siebie na candy!

    OdpowiedzUsuń