niedziela, 30 października 2011

Coś na plamy,dziury i inne wypadki

Plamy,dziury i inne ślady działalności małych ciekawskich-skąd my to znamy. Najgorsze są plamy na nowych koszulkach będące dowodem,ze obiady w przedszkolnej stołówce są bardzo zróżnicowane:p

Zupełnie przypadkiem powstała naszywka, oparta na granny square rybka z kolorowych włóczek.


Na bluzeczkach i sweterkach się sprawdzi


Czy sprawdzi się na kolanie?


Widziałam w sklepach  ubrania na ten sezon , znów mamy powrót do łat na łokciach w sweterkach. Może rybki na łokciach? :p

Co o tym sądzicie?

An

p.s. mam pytanie do fotografujących...nie wiem co robię źle,ale w tych zestawieniach kolorystycznych oko ,które jest białe wychodzi zawsze tak jaskrawo i nieostro,że nie umiem tego zniwelować w żaden sposób nawet programem do obróbki.Kotś mi podpowie w czym błąd?

15 komentarzy:

  1. Myślę, że na dziurę na kolanie lepiej sprawdzi się łata z czegoś twardszego np z dżinsu albo zamszu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam łaty. Kupiłam ostatnio dwie bluzki dla siebie z łatami zamszowymi na łokciach. A jeśli chodzi o malucha, to powoli zaczynamy wychodzić z okresu obiadowych plam na bluzkach. Ufff :). Ale lekko nie było :)

    Trzymaj się! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A co do zdjęcia - może jest robione z lampą? Hmmm...

    Rybka, jak i prezentujący ją model są super, niezależnie czy aparat prześwietla fragment czy nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze można poszaleć z różnymi aplikacjami, np. z cienkiego, kolorowego filcu, ale na kolana to rzeczywiście coś mocnego. Maluchy pozwalają nam na odkrycie niesamowitych pokładów kreatywności ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. kochana! jestem pod wrażeniem Twojej wszechstronności! - przyznaję, że dopiero dzisiaj przejrzałam starsze posty dotyczące szydełkowania i jestem pod wrażeniem... ja może coś tam dziergam ale za to szyć nie potrafię, a Ty.... fiu fiu...

    skorzystam z pomysłu takich włóczkowych łatek bo plam Ci u nas dostatek! :-)

    co zaś się tyczy zdjęcia:
    ja w takich sytuacjach (czyli wtedy, gdy jest coś bardzo jasnego na ciemnym tle) zwykle robię punktowy pomiar światła (zdejmuję je z koloru białego) a następnie dodaję dwie przesłony :-)
    wtedy wszystko jest doświetlone na odpowiednim poziomie i aparat nie głupieje tak jak się to stało u Ciebie...

    OdpowiedzUsuń
  6. ale to tak naprawdę trudna sprawa i mnie też bardzo często zdarza się prześwietlać zdjęcia ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. hm Thymko przyznam,ze zawiłe to ,ale postaram się zgłębić temat.Z łat korzystaj jak najbardziej,no i dzięki za komplementy:*
    Julio -dzięki :p
    Kasiu-ja tez uwielbiam i chyba sobie jakiś sweterek "stuninguję":p
    (bez lampy właśnie:/)
    10srok-oj taaak :P

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja myślę ,ze w strojach dla dzieci-pełna dowolność,mogą być nawet rybki na łokciach:)
    Co do zdjęć to ja się nie znam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Łata świetna, genialny pomysł. Na łokciach i kolanach raczej chyba będą za słabe... A tak w ogóle to bardzo ciekawe rzeczy tworzysz:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łata świetna. Ja największy problem miałam z dziurami na kolanach. Nowe spodnie trzy razy ubrane do przedszkola i już jest. Sprawdziły się stare dzinsy.

    OdpowiedzUsuń
  11. piękna rybka :) masz moze radę na dziury we wszystkich spodniach na kolanach?! nie mam już sił :/ doradź mi coś!

    A oko jest jaskrawo-białe, bo reszta, okolica (brązowa koszulka) jest znacznie ciemniejsza i większa powierzchniowo. Można to zmodyfikować w PSie, albo robić na manualu próbując różne długości naświetlań, tak żeby nie wypalały się takie dziury - ale przy ruchliwym modelu - zapomnij.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ania już chyba łapię o co chodzi, na kolana to tylko mocne łaty :] albo spodnie z "gorszych" materiałów do przedszkola.Z mojego doświadczenia bawełna z domieszka sztuczności mniej się zdziera niż super miła i wygodna bawełna np. z Re kids :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy pomysł z tą rybką. Właśnie załatałam jedne spodnie dla córki- efekt na moim blogu , a teraz czeka mnie kolejna - również na spodniach i chyba się zainspiruję - to znaczy, że będzie zaszydełkowana :)
    Dziękuję za inspirację i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. przedszkole-dom-działka - obojętne, wszędzie!!! na kolanach i zabawa autami i innymi pierdołami :/ wszystkie spodnie poprzecierane albo z dziurami na kilometr :| zaszywam ale zaraz z nowymi wraca... takie gotowe łaty są paskudne :/ nie wiem jak to rozwiązać

    OdpowiedzUsuń