piątek, 23 marca 2012

Jajo wielkanocne z siatki hodowlanej -kurs

Drogie Panie ( Panowie ) miło mi przedstawić nowe miejsce w sieci łączące osoby z pasją do rękodzieła  i miłością do natury :


 Dołączyłam do grona znanych i lubianych bloggerek, aby dzielić się swoimi pasjami i pomysłami z innymi . 
Dzisiaj podzielę się pomysłem jak zrobić jajko z siatki hodowlanej do Wielkanocnej aranżacji. No to zaczynamy...


Aby zrobić takie jajo potrzebujemy kawałek siatki....


 1. wytnij prostokąt z siatki hodowlanej, zostanie połączony krótszymi bokami


2. za pomocą kombinerek spleć wystające druciki (całość ma utworzyć walec ) , schowaj lub odetnij końcówki ,aby nie raniły rąk


3. przez górne oczka przeciągnij kawałek drutu, który mocno zaciągnij i zaciśnij - aby utworzyć  szczyt jajka (odetnij nadmiar drutu)


4. w dolnej części pozaginaj tylko oczka do środka ,aby utworzyć stabilną podstawę


5. przechodzimy do ozdabiania, ja użyłam juty i podartej tkaniny


 6. z paska wydartej tkaniny uformowałam kwiatek ,zawijając ją wokół własnej osi (dookoła )


przeszyj całość,żeby kwiatek się nie rozwinął

7. z juty wycięłam dwa listki, nie zabezpieczyłam brzegów -przechodzimy do ozdabiania


8. listki przyszyj do jaja, a kwiaty przyklej klejem magic ( tył również zakleiłam jutą- od środka ,a by ukryć szycie)


 Teraz pozostaje nadać palcami ostateczny kształt jajku, bo zapewne ścianki odkształciły się nieco podczas tych wszystkich manewrów :] . I włala! jajo gotowe :]



Teraz pozostaje je ułożyć w wiklinowym wieńcu, koszyczku...albo powiesić kilka sztuk w oknie na niewidocznej nici (silikonowej ). Powodzenia !


An

46 komentarzy:

  1. Rewelacja!!! z każdej strony jestem kuszona siatką hodowlaną...w końcu się skuszę;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. siatka hodowlana - wreszcie mi ktoś napisał, jak sie nazywa ta siatka :-) Dzięki :-DDD A jajo - super pomysłowe :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. fachowo!
    p.s. i jeszcze do wczorajszego komentarza słówko... wiesz, tylko raz w życiu zdarzyło mi się trafić na zacnego człowieka, który zrobił coś inspirując się moją pracą i konkretnie wymienił mnie z imienia i nazwiska... może dlatego, że owa praca była wtedy po całości prawnie zastrzeżona...?

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł miałaś na to jajo! Niekonwencjonalne i urocze! Przyznam się, że też nie mam natchnienia na dekoracje wielkanocne...:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie sądziłam, że to takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Kolejne ciekawe zastosowanie siatki hodowlanej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za tutek :) te święta będą w wyjątkowej "aranżacji" bo skuszę się na wykonanie takiej wydmuszki :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. dzięki za kursik - zatrudnię męża to zrobi :D

    okazuje się, że to bardzo proste - przynajmniej na twoich zdjęciach ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny pomysł! bardzo oryginalne jajo :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajne! Dzięki, że się z nami podzieliłaś pomysłem!

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł i wykonanie ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł , wykonanie i zdjęcia.
    Moze nie jest to trudne do zrobienia ale zapewne bolesne .
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. drucianych jajek na święta jeszcze nie miałam, ale te są czadowe, więc jutro będę kaleczyć palce :)
    pozdrawiam ciepło
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny kursik i jakie mega fotki :) A jajeczko, bardzo oryginalna ozdoba.

    OdpowiedzUsuń
  15. Można by jeszcze poprzeplatać między oczkami jakąś kolorową wstążeczkę lub tkaninę, też mogłoby dać fajny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł z tym jajkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny tutorial!! Uwielbiam proste a zarazem tak udane pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super te jajco i dzięki z tutoirial :)
    pozdrawiam wiosennie
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny tutorial, świetny pomysł. Siatka hodowlana coraz bardziej mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No po prostu świetnie to wygląda!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Super są ekstra, ale najbardziej by mnie cieszyły w wersji gotowej :P bo ja leniwa jestem ostatnio

    OdpowiedzUsuń
  22. Super jajka!!!!!!swietny kursik !!
    I cieze sie ze tez jestes na chabrowym :D sciskam :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Taki nietypowy materiał, z jajami zupełnie się nie kojarzy, a jak wspaniały i delikatny efekt otrzymałaś! Podziwiam o_O

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo fajny pomysł i wykonanie :) Odważna jestes że się bawisz tym ostrym drutem. Podoba mi się ten kwiatek który dodałaś do całości :)

    OdpowiedzUsuń
  25. piękna ozdoba :) ale bardzo pracochłonna :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Rewelacyjny pomysł!!!! bardzo przypadł mi do gustu ale to bardzo:))))

    OdpowiedzUsuń
  27. no rewelacyjny pomysł...tylko skąd tę siatkę wygrzebać???Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. jutro lece po siatke, nie wiem dokad ale skads ja wygrzebe na pewno ;)

    INSPIRUJESZ, a to najwiekszy komplement ;d

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale fajne jajo - ślicznie ozdobione, tak delikatnie, widzę, że żółtko wywiał wiatr ze środka ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. A mój synek mówi: "mamo to nie z djucików to jajko z pajencyny" Naprawdę pięknie to wyszło :)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziewczyny miło mi :]

    siatkę kupiłyśmy w sklepie ogrodniczym w kilka osób,

    Al-nie widać Twojego lenistwa ;]

    OdpowiedzUsuń
  33. Wow!! ale świetny kursik:) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  34. Ale wspaniałe jajo! Warte każdego zachodu, nawet bolących paluszków:)
    Ja po zrobieniu gniazdka mam już siatki dosyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. śliczne jajo ,dzięki za tutek

    OdpowiedzUsuń
  36. rewelacyjny kursik An.! dla mnie taka siatka jak najbardziej kojarzy się z jajami:) te wszystkie prowansalskie pojemniki na jajka, i siatka w szafkach też jakos mi się z jajkami kojarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajny kursik,czy mogę skopiować obrazek i umieścić go na moim blogu na stronie http://mari-sweetcarrot.blogspot.com/p/tutoriale-na-innych-blogach.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę bardzo- i o podlinkowanie do mojego bloga :] dziękuję

      Usuń
    2. Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  38. ŚWIETNY POMYSŁ, JESTEM ZACHWYCONA! wow!!!!!

    OdpowiedzUsuń