niedziela, 21 października 2012

Potworniasty portfelik -kurs


Przygotowałam dla Was kurs jak zrobić własny potworniasty portfelik. Ponieważ nie korzystam z oznaczeń szydełkowych, w sumie to nawet nie znam fachowych nazw - to kurs może zawierać błędy, ale proszę mi zwrócić uwagę to poprawię. Postaram się opisem wyjaśnić o co mi chodziło .

Zaczynamy :


Potrzebujemy zamek, igłę ,włóczką i szydełko. Zamek odcinany na potrzebną długość.


Z obu końców (wskazuje strzałka) zszywamy zamek. Następnie obszywamy prostym ściegiem dosyć blisko ząbków włóczką, którą będziemy robić stworka. Obrabiamy dookoła :


Następne okrążenia tworzą półsłupki , oraz oczka ścisłe na zakrętach :


uzyskamy wtedy owalną twarz


Aby zrobić tył zaczynamy od łańcuszka o długości zamka:


I obrabiamy tak samo jak wcześniej, aż do uzyskania wielkości pasującej do przedniej strony:


Obie warstwy łączymy dookoła oczkami ścisłymi dodając po drodze rogi (uszy, cokolwiek) za pomocą kombinacji oczko ścisłe, półsłupek,słupek,półsłupek,oczko ścisłe :


Przechodzimy do ozdabiania - czyli doszywamy oczka i uchwyt :


uzyskany potworek zeżre nam kasę , a przy dobrych wiatrach nawet słuchawki :p

An

66 komentarzy:

  1. haha ale genialny ten Twój szydełkowy portfeliko potworek:))) i te oczy z guziczków :)
    świetny kursik, dziękuję!:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super!!! Dzięki za kursik, koniecznie muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę :] będzie mi miło jak podlinkujesz post :}

      Usuń
  3. dla mnie to czarna magia z tym szydelkiem :D nomrlanie magia :D

    fajnie bylo cie zmacac :D jakkolwiek to brzmi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i vice versa :] a Tobie dobrze wychodzi to co robisz :p

      Usuń
  4. Intrygowało mnie jak wszywasz taki krótki suwak- dzięki za wyjaśnienie! Dobra metoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wpadłam na taki patent, na kilku próbach i błędach :p

      Usuń
  5. Piękny i wygląda na nie trudny a jednak nie sądzę, że sobie poradzę , moje szydełkowe próby to totalna porażka hahaah ale może zechcesz wziąć udział w moim candy ? zapraszam
    http://smakkropki.blogspot.com/2012/10/candy-z-bambi.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana dziękuję za zaproszenie,ja nie wygrywam zwykle, wiesz - jak ktoś ma szczęście w miłości ... :p

      Usuń
  6. Cudny ten potworek i fajny kursik. Zapisuje go sobie na jakis dluuuugi wieczor (mam nadzieje, ze uda mi sie ten kurs zaliczyc:)))), pozdrawiam /Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki za kursik - potworek jest cudny i pomysł świetny - pewnie niedługo i ja takiego udziubię :) (jak w końcu znajdę trochę czasu na rękodzieło)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. czadowy kurs! może też się z nim zmierzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Kochana.
    A ja myślałam, ze zamek się wszywa na końcu...
    Spróbuję pewnego zimowego wieczoru, siądę sobie na kanapie, a obok mnie herbata z imbirem, a za oknem będzie sypał śnieg. Rety, dziś mi się śniło, że spadł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już sobie to wyobraziłam :] ja mam tyle planów na te wieczory,że mi zimy nie starczy :p

      Usuń
  10. zajefajny, ale za trudny jak dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ten portfelik:) Ale dla mnie niewykonalny..szydełko to czarna magia dla mnie:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Potworniasty nie taki straszny:) Super kursik.
    miłego tygodnia
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przestajesz mnie zadziwiać swoimi talentami :)
    Ja szydełka używam tylko w kuchni do sprawdzania ciasta w piekarniku :)czy się już upiekło, a Ty ....sympatyczny ten szydełkowy stworek :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł bardzo, bardzo, bardzo fajny! Uwielbiam takie rzeczy. Niestety ja nadal nie zaprzyjaźniłam się z szydełkiem, ale można takie coś też uszyć... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ojejku..dawno nie bylam na blogach - nadrabiam zaległości :) ojej..ja to nie pojmuję tego nawet jakby ktos mi to tłumaczył.. na drutach coś tam zrobię , ale szydełko.. eh..
    Pozdrawiam ! i zapraszam oczywiście do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale pewnie masz pojecie jak odejmować i dodawać oczka ? dla mnie TO magia

      Usuń
  16. Jak cudnie było Cię wczoraj poznać i dzięki za ten patent na różę;) Ten kurs świetny:D Potwór jest kochany i może kiedyś mamie podkradnę szydełko i go zrobię;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Potwornie superaśny ten portfelik :)))) Chyba sama dla siebie taki wykombinuję ;)))) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny portfelik. Już usłyszałam "mamooo, zrobisz mi taki?". Oczywiście nie zrobię, bo nie potrafię :) Pozdrawiam!

    P.S. A właśnie że półka (i to, co wokół) na inspirację wygląda! (to spóźniony komentarz do sponiewieranej deszczem półki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dziękuję :*
      można coś podobnego uszyć jeśli czujesz się dobrze z igłą :]

      Usuń
    2. Ja się czuję dobrze tylko z drewnem ;) Igła z filcem mi ew. współpracuje (o, z filcu zapewne się uda). Zajrzyj do mnie, czeka niespodziewanka :)

      Usuń
  19. ja się muszę nauczyć szydełkować
    no nie ma zmiłuj

    OdpowiedzUsuń
  20. ależ ze mnie cielę, zawsze przy takich okazjach wychodzi...
    W życiu bym sama z siebie nie wpadła, żeby ZACZĄĆ od suwaka :D
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha najlepsze pomysły przychodzą znienacka :p

      Usuń
  21. Bardzo fajny kursik, chyba się skuszę na zrobienie portfelik :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Trafiłam tu przez przypadek, ale od razu deklaruje, że zagoszczę na dłużej !
    Wspaniały blog :)

    pozdrawiam,
    Mika <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki za kursik, bardzo czytelny, choć będę musiała przypomnieć sobie jak się robi oczka ścisłe:) Jak już jakiegoś potworzaka zmajstruję, nie zapomnę się pochwalić i podlinkować inspiracji:))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. He, he! Sprytny numer z tym zamkiem błyskawicznym :)Muszę spróbować! Dzięki, ach!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja podobnie jak KAKOT z postu powyżej doznałam olśnienia , ze to od zamka należy zacząć. Genialne ! Ciesze się że tu zajrzałam. Pozdrawiam. Ala

    OdpowiedzUsuń
  26. Super pomysł na pościk :)
    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas http://my-sweet-and-cute-things.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszamy za pomyłkę, były problemy z blogerem :)
      Poprawny adres: http://sweet-things1243.blogspot.com/

      Usuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. no kurczak ...wygląda tak łatwo i przyjemnie, aż mam prawie wrażenie, że bym dała radę ;)Niewątpliwa zasługa fantastycznych jak zawsze zdjęć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Lasche- ty byś sobie radę dała ze wszystkim :]

      Usuń
  29. o łał :) ale pomysł genialny :)
    mysle ze wiele osob sie skus zeby zrobic takiego potwora pieniazkowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Super tutorial, szydełko jest mi obce, ale portfelik-potworek jest potwornie słodki:) Pozdrawiam. Ada

    OdpowiedzUsuń
  31. Genialny!
    JA się mocno zainspirowałam twoimi owocowymi portfelikami- zrobiłam podobne, wkrótce pokaże. Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  32. taa... kursik i owszem, ale na takiego matoła szydełkowego jak ja, to za mało :( tymczasem będę dalej podziwiać Twoje twory :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Rewelacja!
    Dla mnie jednak za trudne :) pozostanę przy papierach.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeja, ale Ty masz łeb! Ja bym w życiu nie wpadła na pomysł obszywania, obszydełkowania ekspresu. Dziubdziałaby go jakoś na końcu i zrobiła krzywulca. Twoje potworki są takie fajne ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak zrobiłam pierwszy :p ale zaraz potem poszłam po rozum do ...łba hahaha

      Usuń
  35. jesteś wielka !!!!!! tylko ,że dla mnie szydełko to niestety póki co czarna magia :(((( buziolki

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ci serdecznie dziękuję za tutka, kochana kobieto!! Mój Młody aż się zatchnął, jak zobaczył stworka, zaraz będę dziergać i wreszcie będzie miał w czym nosić kasencję na SKO ;)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepraszamy za pomyłkę, były problemy z blogerem :)
    Poprawny adres: http://sweet-things1243.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudowne. Świetne zwłaszcza ostatnie zdjęcie jak potworek podjada Twój palec :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Super! Chciałam inaczej kombinować :) Ale twój wzór łatwiejszy :)
    dzięki!

    OdpowiedzUsuń