czwartek, 27 czerwca 2013

Własnoręcznie robiona donica

Miałam zamiar ją zrobić już rok temu, ale trochę to trwało...najpierw zdobycie cementu w ilości mniej niż 25 kg  :p, potem jakiś zmyślny pojemniczek, tak i tak powstała na próbę tylko...teraz marzy mi się duża !!


Jestem zachwycona ,bo to dziecinnie proste. Robisz zaprawę cementową ( 1 porcja cementu, 3 porcje piasku, woda), mój miał konsystencję jak gęste ciasto-ale płynną.








potem robisz tak:


nie zapomnij posmarować obu pojemników olejem od środka = ułatwi to wyjęcie doniczki.


i na koniec pozwol jej wyschnąć :



włala:



Zachęciłam Was?




An

55 komentarzy:

  1. genialne :) piękna jest ta twoja.... z inspiracji to mi się babeczkowe podobają bardzo bardzo a faktycznie te z pustaków to już chyba najłatwiej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ... aż się ciśnie na usta piosenka z "Przygody na Mariensztacie: "Dziś rano twe dłonie dziewczęce mieszały i wapno i piach..." ;))
    Kobiety na traktory!
    Bomba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha,no tak- moi znajomi przywykli,że na urodziny cieszy mnie bardziej szlifierka od perfum hahha

      Usuń
  3. Fantastyczny pomysł i rewelacyjny efekt! ...chyba się skusze na takie donice:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja bloczki mam ale ni pomyślałam o ich ozdobieniu. Za to pomysł na własną donicę - rewelacja :))

    OdpowiedzUsuń
  5. z cementu jeszcze nic nie robiłam, hehe może warto spróbować :) bloczki mi się podobają można je fajnie pomalować wg inwencji twórczej :))))

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurcze! To świetne! mogłabym zrobić na balkon...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega fajne! Tylko skąd wziąć cement i jakim klejem posmarować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cement ze sklepu,ale lepiej od kogoś wydębić trochę (z budowy,od znajomego)-bo w sklepach są duże paki

      a klej po co? chodziło o olej? ja użyłam starego po frytkach :p

      Usuń
  8. Szczerze mówiąc, Twoja donica jest ładniejsza od tych "inspiracji" (wg mnie niektóre są lekko kiczowate). :-) Wygląda o niebo szlachetniej, może dlatego, że przypomina nieco polerowany beton.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja taka gładka,bo to chyba zasługa konsystencji i drobniutkiego piasku
      przyznam,że też lekko polerowałam po podeschnięciu ściereczką

      Usuń
  9. świetny pomysł, na to bym nie wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a już to gdzieś kiedyś widziałam i.... całkiem o tym zapomniałam a teraz Ty spadłaś jak z nieba z tym postem. dziękuję :))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak na pewno,ja też i dlatego zapragnęłam zrobić
      tym bardziej,ze takie donice w markecie kosztują sporo

      Usuń
  11. Zachęciłaś i to bardzo!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie no czad jak się patrzy!!! rewelacja:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. tej wielkości -dobę.Potem wysuń,obróć do góry dnem niech doschnie spód

      Usuń
  14. No cóż, nic innego nie napiszę jak inni komentatorzy: genialnie, rewelacyjne, super :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudo ! Coś czuję że będę robić bo ciągle szukam takich doniczek. Czy olej rzeczywiście tak ładnie działa ? Bo ostatnio rozwaliłam foremkę nie mogąc wyciągnąć "tworu" z gipsu. Nie pomyślałam o oleju :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Och, ja już nawet cement kupiłam tylko czasu nie wystarcza na zrobienie - chyba mnie wreszcie zmotywujesz :) Cudna wyszla i fajny kształt ma!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kształt to moim zdaniem połowa sukcesu

      Usuń
  17. Rewelacja. Czas rozejrzeć się za cementem ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. łałłł rewelacja chyba sie skusze tylko zastanawiam se czy np zaprawa murarska taka gotowa by podołała:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zmyślne "toto"! Trzeba wypróbować. Laborantki chcą tylko dopytać - tę wewnętrzną doniczkę, która formuje otwór, trzeba posmarować na zewnątrz? Ten olej nie "zaszkodzi" cementowej papce? (nie będzie się tam sypać itp.).

    Pozdrawiają i miłych eksperymentów przy dużej donicy:)

    Laborantki AiB

    OdpowiedzUsuń
  20. Może jak zostaną mi z remontu jakieś ytongi to zrobię takie na balkonie;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Twoje donice są świetne, tyle razy myślałam o tym, żeby zrobić coś z cementu - ale jakoś mi zawsze wylatywało z głowy, a tu proszę. Dzięki za inspiracje.
    buziole,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  22. ale boskie! a mnie się strasznie podobają te z babeczek:))) Twoja byłaby świetna do kompletu taka duuuuuuża:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialne !!! donica wyszła rewelacyjnie :)

    Pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  24. Te z bloczków są po prostu mistrzostwem!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajne, ale zastanawiam sie co z dziurką od spodu odprowadzającą nadmiar wody?
    Da się potem wywiercić czy jak? Bo inaczej źle będą rosły roślinki...

    OdpowiedzUsuń
  26. Zachęciłaś i to bardzo...ja już od jakiegoś czasu marzę o cementowych płytkach liściach, takich co to betonik wylewa się na duży liść rabarbaru lub łopianu :-)
    Może od takich doniczek zacznę:-)
    Dzięki-Twój pojemniczek extra!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem pod wrażeniem, wygląda imponująco.
    Brawo

    OdpowiedzUsuń
  28. Kształt, faktura, kolor... wszystko piękne! Chcę taką :) ach!

    OdpowiedzUsuń
  29. zdjęcia się popsuły i ich nie widać :(

    OdpowiedzUsuń