poniedziałek, 15 lipca 2013

Tamborek w roli głównej

Uwielbiam tradycyjne przyrządy, mam słabość do wszelkich starych krawieckich gadżetów i szkolnych też... namiętnie zbieram- choć staram się zachować umiar. Ostatnio przepadłam na punkcie tamborków drewnianych. 

Zaczęło się od tego, że miałam zamiar ułatwić sobie życie i lepiej się zorganizować, i nie wiedzieć czemu uznałam, że początek wakacji to najlepszy czas na stworzenie tablicy organizującej moje obowiązki ( no co, pewnie byłam w jakimś szoku).

Najpierw miała to być zwykła tablica,  potem miała być niezwykła, a potem tak się raz natchnęłam, że powstało to:


Do zrobienia mojej tablicy użyłam starej tablicy korkowej, tamborka o średnicy 26cm, kilku farbek akrylowych. Dzisiaj Wam radzę kupić gotowe koło z korka ( taką podkładkę obiadową) - widziałam je w Obi na ten przykład, ja byłam zdesperowana i koło nie wyszło całkiem...kołowe (co widać).

Tamborek o średnicy 26cm kupiłam na allegro, bo po pierwsze trudno dostać tak duże, po drugie nawet z przesyłką wyszło taniej.

Mam już pomysł na lepszą jego wersję, ale jak na razie spisuje się dosyć dobrze. 


Jak wspomniałam przepadłam w tym temacie, czego efektem jest też:

 

Na pamiątkę uwieczniona rączka mojego Natka - taka była w rok po urodzeniu ( skąd mam spytacie? ano odbiłam mu na papierze tuszem,  do zrobienia zaproszeń na roczek - teraz tylko odrysowałam).

Tutaj mini tamborek powiększył naszą galerię ścienną :


Galeria znajduje się w przedpokoju i innej perspektywy na nią nie będzie :p ( no chyba, że uda się wejść do szafy ).


To moje dzieła , ale oczywiście mam niezłą garść inspiracji dla Was:

- urocze wisiorki z mini tamborkami w roli głównej :


- fantastyczny wieszak na fotografie 

by natalme

- genialny wieszak na szpulki, pod linkiem kryje się kurs

 

-dla lubiacych organizację - w sumie fajna by była taka śmietniczka na walające się nici ...



- a może takie genialne ramki ?


- zegar, do tego wyszywany - to jest coś!


- mam też coś dla fanek papieru


- przepiękne dekoracje / może lampy


- i jakże modna dekoracja typograficzna

 

Ah cuda, no cuuuda! No nie wierzę, że kogoś nie zainspirowałam! ? :p

An

33 komentarze:

  1. Ach no CUDA, to dla praktycznych też :)
    Ja szukam dużego, bo zapragnęłam sobie porysowac igłą, ale jeszcze nie znalazłam odpowiedniego, taki 26 to już byłoby coś :)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba największy dostępny, w każdym razie innego nie namierzyłam

      Usuń
  2. Uwielbiam tamborki, przechowuję tony tamborkowych inspiracji na Pinterest, i niestety też ubolewam nad ich cenami :( Hicior z powyższych: wieszak na fotografie i na szpulki (plus sąsiednie tamborki = przechowalnie różnistych akcesoriów krawieckich).
    Przyjemnego tamborzenia! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tanie nie są,ale od teraz będę mieć oko na nie na targach staroci

      Usuń
  3. Czuć tę kreatywność w powietrzu na Twoim blogu :). Mnie zainspirowałaś. pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale inspirujesz! Najchętniej zrealizowałabym wszystkie z tych pomysłów! ach!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się najbardziej spodobały tamborkowe wisiorki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł:) bardzo mnie zainspirowałaś, jakiś czas temu myślałam o tym ale moze teraz szybciej to wykonam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję się zainspirowana mini tamborkami. No totalny odjazd! ;-) A kosze na walające się szpargały to chyba sama wykorzystam...:-) no! Już się rodzą pomysły w głowie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak! A w mojej głowie cały czas Wasz domek z pudełek :))
    ściskańce!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale ładny ten Twój tamborek:)))
    świetny pomysł z tą rączką!
    ja jako dziecko miałam taki albumik, gdzie rodzice odrysowali ołówkiem moje dłonie i stopy:)
    fajnie się do tego wraca...
    ściskam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. przepadłam normalnie!!! tamborkowe lampy cudowne!!! aaaaaaaa!!!!!!! i te słodkie miniaturki :D kurcze ja bym chciała takie kolczyki z nich sobie zrobić ( bo ja taka kolczykowa jestem fest). Jak ktoś znajdzie to niech da cynk koniecznie :) a mi się podoba nadgryziony korek Twojej tablicy bo ja lubię nieidealne i nieperfekcyjne rzeczy. Jest w nich serce i dusza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nadgryziony hahha, delikatnie powiedziane :p paskudnie się to wycinało..

      Usuń
  11. WOW ! To był ostatni dzień w moim życiu kiedy nie myślałam o tamborkach jako o inspirującej rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. też uwielbiam się bawić tamborkami, co jakiś czas zmieniam im zawartość :)
    tu moje dwa ulubione tamborki:
    1) http://marysza.blogspot.com/2012/03/dreamcatcher-and-machine-embroidery.html (ostatnie zdjęcie)
    2) http://marysza.blogspot.com/2013/03/beads-and-typewriters.html

    Tablica ciekawa :) ale nie za malutka? Ja mam w pokoju kilka takich 50x70, 100x70 itp bo inaczej nie upchne wszystkiego.. no i przy okazji chronię ściany przed zbyt dużą ilością dziur :D

    co do rączki na tamborku, wyszła Ci prześlicznie! ja nie mam cierpliwości do wyszywania ręcznie takich rzeczy.. trzeba mnie do tego długo zmuszać :D bardzo ładnie wyszło!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem ,wiem znam Twoje też

      co do tablicy-ona służy tylko do wyznaczania rytmu prac, czyli poniedziałek nowy post, wtorek nowosści w sklepiku...rzeczy "do zrobienia" i tak zapisuję na kartkach :p

      Usuń
  13. Ta nie-całkiem-kołowość korka to wg mnie atut, nie wada. Nadaje całości specyficznego charakteru :)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł na tamborki:)ale moja uwagę przykuł portret w granatowej ramce - jest po prostu fantastyczny:)bardzo mi się podoba:)jest niezwykły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten narysowany, kobiety w z ogromnymi oczami :] tak ,ja też go uwielbiam, to ja :p

      Usuń
  15. Śliczne te wisiorki mini tamborki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ludzka pomysłowość jest magiczna! Cuda, cuda...

    OdpowiedzUsuń
  17. jejuuuu...tyle inspiracji , jestem w szoku..nie wiem co robić..większość z tego mi się podoba.. oj oj..... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialne inspiracje tamborkowe!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawe inspiracje :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Anito ze swoją głową pełną pomysłów powinnaś zatytułować bloga "anita się nie nudzi":):) Tamborki świetne, ja również uwielbiam takie klimaty, pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ZAINSPIROWAŁAŚ!!!!!

    DZIĘKI

    OdpowiedzUsuń