czwartek, 12 grudnia 2013

Kurs na rożki z siatki metalowej

W tym roku stawiam na szaro - biały wystrój świąteczny. Do tego kropelka czerwieni i metalowe elementy. Postanowiłam zrobić kilka rożków z siatki hodowlanej i wypełnić je słodyczami. Efekt końcowy na choince pokażę po ubraniu drzewka. Dzisiaj jak zrobić takie rożki :


Potrzebujemy siatkę hodowlaną metalową i małe obcążki. Ja użyłam obcążek do biżuterii i drugich do zaginania drutu.

Najpierw najlepiej zrobić sobie formę papierową na rożek o pożądanej wielkości, potem wycinamy z siatki podobny kształt :


wyginamy do docelowej formy


luźne końce skręcamy ze sobą


teraz wystające końce obcinamy i doginamy jak najbardziej je chowając, żeby nie raniły dłoni


pozostaje nam dorobić uszko i pomalować. Można tez uszyć wkład z materiału i dowolnie go ozdobić. Ja wykorzystałam już rożki jako dekorację na Wielkanoc :


ale uważam,że nadają się jako dekoracja na wiele okazji :]




pozdrawiam An

15 komentarzy:

  1. Anitko , ale śliczności! i jakie ładne zawieszki widzę na pierwszym zdjęciu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jest, proste i ładne, choć ja przy swoim namęczyłam się dość mocno. Te wystające ogonki nie chciały się schować, ale .... już od kilku lat wisi i zdobi. I tak jak piszesz, nie tylko na święta.

    Lubię proste pomysły :)))

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ja też, jest jeszcze metoda z przepleceniem jednego druta od góry do dołu-cos jak założenie szwu i zaciągnięcie-ale mi to nie wychodzi

      Usuń
  3. Śliczne!!! I mają takie wszechstronne zastosowanie!!! Muszę kiedyś zrobić jak dopadnę gdzieś siatkę :D
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anito, bardzo fajny pomysł i bardzo uniwersalny a to lubię w ozdobach najbardziej, więc na pewno skorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W życiu nie widziałam takiej siatki w sprzedaży!
    Super wygląda z tymi wrzosami, ciekawa jestem, jak na choince.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta siatka chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu! Rożki wyglądają świetnie! Kupię ją w markecie budowlanym? ach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno mi powiedziec,koleżanka kupiła w ogrodniczym

      Usuń
  7. Świetny pomysł :) bardzo ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki świąteczny róg obfitości :)

    OdpowiedzUsuń