sobota, 24 maja 2014

Szafa wnękowa przed i po

 Jak wiecie marudziłam długo na szafę wnękową w pokoju Córki. Nadarzyła się okazja, że miałam dużo wolnego czasu i mało kasy ;p. Wpadłam na pomysł, że przemaluję znienawidzoną szafę, bez wielkich wydatków - bo nawet jeśli nie wyjdzie, to nie będzie żal drogich farb (szafy tym bardziej) - jedynie co zmarnuję to swój czas, ale nie zarzucę sobie, że nie próbowałam :}
Kiedy dorobiłam sobie filozofię do zaplanowanych czynów, przeszłam do realizacji. Zakupiłam puszkę litrową farby Dulux - koszt 48zł i do dzieła.

Szafa została przeszlifowana lekko papierem ściernym - ale bez przesady, aż tak mi nie zależało :p
Potem umyta wodą z płynem do naczyń.
Tak wyglądała przed:



Potem tylko 4 dni skakania po taborecie...i włala:




a teraz uwagi :


- nałożyłam 4 warstwy farby - pierwsza nie przeszła "testu paznokcia" , ale niezrażona kontynuowałam
- każda warstwa musi dobrze wyschnąć- na ten moment nic jej nie zagraża, siedzi twardo :]
- pierwsze dwie warstwy nie pokrywają dobrze brązu
- idealnie trzyma się farba na metalowych i plastikowych elementach
- malować należy wałkiem - pędzel zostawia brzydkie smugi
- ja użyłam farby dulux, która ma lekki połysk - osobiście nie podoba mi się ten efekt i gdybym zaczynała od nowa kupiłabym farbę satynową
- nadal widzę miejsca gdzie leciutko prześwituje farba, ale fachowiec Al z Czarów z Drewna oceniała szafę po przemalowaniu na bardzo dobry :p (więc chyba po prostu jestem do niej uprzedzona )
REASUMUJĄC: nie ma się co bać, zwykły dulux daje radę meblom z płyty.



p.s. nadal jej nie lubię, więc to może nie być efekt ostateczny

An

46 komentarzy:

  1. Wygląda o wiele lepiej. Mógłby to być już ostateczny wygląd, ale jeśli Twoja kreatywność na to nie pozwala - do dzieła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez porównania - efekt WOW! Niesamowita zmiana na ogromny plus. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialnie wyszło! jak niewiele potrzeba by odnowic stary mebelek!! ja do tej pory szalałam tylko z drewnem ale mam stara komode z płyty skoro dulux dał rade to zaatakuje komode:-)
    Poprzednia przerobiłam z ciekawym efektem zebry - wkleje linka bo jestem z niej dumna hihi :
    http://www.stylowybrzdac.com/?p=9498
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłam ,widziałam i jestem w kolosalnym szoku (niestety nie mogłam dodać komentarza)

      Usuń
  4. Ojej... rewelacja.. muszę przyznać, że wygląda jak nowa. Dobra robota !

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydowanie piękniej!!!!!! :) gratuluję dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie wygląda naprawdę bardzo ładnie, ale to Wam musi się podobać :) Zupełnie inny pokój!
    A co z różową wieżą Eiffla? ;) Dobrze pamiętam, że córce się marzyła?

    W ubiegłym roku robiłam metamorfozy moich komód. Podobnie jak Ty nie lubię połyskujących farb, więc kupiłam Laurę Ashley - śliczna, matowa. Również malowałam wałkiem. Trzy warstwy wystarczyły z powodzeniem. Postawiłam na odcienie Cotton White i Ivory (komody są w różnych pomieszczeniach). Jedną z zalet tych farb jest to, że schną momentalnie - kiedy kończyłam malować piątą szufladę pierwsza była zupełnie sucha, więc malowanie zajęło mi jeden dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu na razi zrezygnowałyśmy z dodatkowych elementów. O farbie słyszałam, gdybym malowała mebel na ktróym mi bardziej zależy -na pewno bym kupiła

      Usuń
  7. Rewelacja :) A to ostatnie zdjęcie wygląda jak wejście do pokoju, heh, a nie szafa z wielkim lustrem na środku.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Duża różnica :) daję 5+ :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od razu się rozjaśniło i niebieska ściana w kropki zaczęła świetnie działać. Ja bym już uznała ten etap za skończony... Póki co, oczywiście. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No i wyszło świetnie :) z białymi taflami nie rzuca się w oczy, a jak będziesz miała przypływ gotówki to zawsze możesz wymyślić coś nowego - jak to Ty ;) mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na razie tak zostanie. Raczej jej nie pokocham, więc marzy mi sie wymiana drzwi na bardziej stylowe

      Usuń
  11. Uwielbiam eksperymenty i metamorfozy, też używam wolnych sekund życia na przemiany, które wcale nie muszą być ostateczne:) Dulux to dobra farba, więc musiało się udać:) Fajnie jest, szafa zgrała się z resztą pokoju. Rozbawił mnie test paznokciowy....też tak testuję :) Pozdrawiam , iszart

    OdpowiedzUsuń
  12. Efekt rewelacyjny. Tez przymierzam się do przemalowania kilku mebli, więc uwagi bezcenne. Wyszła świetnie, zupełnie jakby to była inna szafa. Pozdrawiam cieplutko. ANia

    OdpowiedzUsuń
  13. Kusisz no!!! Ja mam takie dwa brzydactwa z płyty w domu. wielkie to to i paskudne...a do tego jedna w przedpokoju i straszy już na wejściu :Pi tak sobie pomyślałam o niej w eleganckiej szarości...jeeej...malżonek zejdzie na zawal jak mu to powiem :P Własnie w tym tygodniu potraktowałam warsztatowe meble (paskudy z płyty za całe 100 zl ze szrota) zwykła emalią alkidową Jedynka za 20 zł w ciemnoszarym kolorze. Kurczę, efekt jest świetny :)
    A twoja biała dama teraz wygląda super i pasuje do reszty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Kochana. Ja lubię emalię alkidową- śmierdziuch,ale meble w niej wyglądają elegancko (przemalowałam tak 4 krzesła gięte uratowane przez spaleniem i uwielbiam je)

      Usuń
  14. An mówiłam Ci o podkładzie na powierzchnie śliskie wydałabyś kolejne 50 zeta i nie musiała malować 4 razy. Mam nadzieję, że jak się farba utwardzi nie będzie rys, chociaż malowałam meble w pokoju mojego synka i tam gdzie nie położyłam podkładu jak się czym ostrzejszym przejedzie zostaje ślad.

    No ale jednak pomijając kwestie techniczne, efekt rewelacyjny :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renia, wiem,wiem...ale nie chciałam w nią inwestować. Po malowaniu znalazłam okleinę meblową białą w dobrej cenie, z imitacją słojów i moim zdaniem w niej wyglądałaby "naturalniej" niż w farbie. Ostatecznie za klika lat zmienię ją w czorty na coś "bardziej" :}

      Usuń
  15. Teraz wygląda super!!! Gratuluję wytrwałości - 4 dni, no nieźle :-) Dzięki za wszelkie wskazówki w poście i komentarzach do niego, bo sama powoli się przymierzam do przemalowywania mebli na biało...
    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę przyznać, że wygląda o niebo lepiej i na pewno lepiej pasuje do wystroju pokoju... A jeśli chcesz jakoś ją podpicować to w kastoramie można kupić folię przezroczystą. Nie chodzi w niej o połysk, a o wzorki, przezroczyste z resztą. Wyglądają bardzo ciekawie :) no ale i tak jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda super :-) to teraz chyba pora malowania przyszła, ja ostatnio cały balkon przemalowałam i w kolejce jeszcze wiele rzeczy, których teraz nie lubię i chcę zmienić !

    OdpowiedzUsuń
  18. Z pewnością pokój jest teraz rozjaśniony dzięki bieli na szafie. Super efekt !

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie!!! Nie zmieniaj już nic. Bajeczny pokój:)
    Ada

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacyjny efekt, nie ma jak biel :)

    OdpowiedzUsuń
  21. o wiele lepiej teraz wygląda wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  22. Super metamorfoza :))). Bardzo mi się podoba :).
    Ja też nie lubię błyszczących powierzchni, ale satyna też ma delikatny połysk (może zależy od producenta). To już wiem po fakcie, i następnym razem sama będę brać po prostu mat :).
    Pozdrawiam cieplutko, miłego dzionka :)

    OdpowiedzUsuń
  23. eee, no jest lepiej, nie ma co narzekać:)) kurczę, aż sobie pomyślałam o mojej nielubianej szafie przesuwnej. Tylko ja mam 6 skrzydeł... I już mi się nie chce... ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. takie białe ściany/meble to rewelacyjne tło dla intensywnych kolorów teraz możesz poszaleć, jeszcze przemalujesz tą pod oknem która wcześniej pokazywałaś choćby na szaro i będzie git.
    turkus i fuksja rządzi ! :D

    OdpowiedzUsuń
  25. no i wyszło świetnie :) całe szczęście że to zrobiłaś :))))))) dzięki za cynk że dulux jest dobry, to cenne rady

    OdpowiedzUsuń
  26. Jest cudownie :) mam identyczny kolor tylko że lustro przez środek i trochę boję się za nią wziąć bo zakamarki mnie przerażają i wysokość też, ale szczerze jej nie lubię (kupiliśmy mieszkanie już z tą szaafą i szkoda nam ją wyrzucać bo jest dość porządnie zrobiena. Może kiedyś.....

    OdpowiedzUsuń
  27. Jest cudownie :) mam identyczny kolor tylko że lustro przez środek i trochę boję się za nią wziąć bo zakamarki mnie przerażają i wysokość też, ale szczerze jej nie lubię (kupiliśmy mieszkanie już z tą szaafą i szkoda nam ją wyrzucać bo jest dość porządnie zrobiena. Może kiedyś.....

    OdpowiedzUsuń
  28. Na zdjęciu wygląda rewelacyjnie, mam na dzieję że w realu również. Gratuluję kreatywności i odwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzień dobry, właśnie chcę się zabrać za przemianę mojego potwora :) Mam pytanie co do malowania uchwytów do przesuwania które znajdują się na granicy drzwi, czy malowała je Pani pędzelkiem? Bo zastanawiam się czym najlepiej je potraktować żeby nie zostały zacieki a obawiam się, że wałek będzie zbyt szeroki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można spróbować gąbką - zmywakiem,tylko proszę ścierać nadmiar farby

      Usuń
  30. Dzień dobry, właśnie chcę się zabrać za przerobienie mojego potwora :) Mam pytanie co do malowania uchwytów drzwi, czy malowała je Pani pędzelkiem? Bo obawiam się, że wałek nie podoła. I mam pytanie co do plastikowych/metalowych elementów, czy farba dalej dobrze trzyma? Oraz czy przez te lata nie pojawiły się zadrapania z samego użytkowania które by spowodowały pojawienie się oryginalnej barwy na wierzchu? :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super przeróbka! Jakiej ziarnistości był papier ścierny? Jakiej dokładnie farby Dulux Pani użyła? Szukam jakiejś bezzapachowej :)

    OdpowiedzUsuń