środa, 28 stycznia 2015

Prosty notes w stylu folk

Przygotowałam prosty kurs DIY z wykorzystaniem możliwości dekoracyjnych jakie dają ściegi ozdobne w maszynie JUKI.
Uszyłam notesik (właściwie go przyozdobiłam) z ekologicznej skóry..


Potrzebne nam będą:
- ekologiczna skóra (lub z odzysku np. ze starej spódniczki)
- linijka
- nożyk,nożyczki
- igła, nić woskowana  lub sznurek
- zeszyt



ze skaju, skóry czy innego materiału wycinamy prostokąt , z zapasem na zakładkę . Kredą rysujemy pole do ozdabiania


zaczęłam od środka okładki jednym ściegiem ozdobnym, potem dodawałam kolejne według fantazji


Kiedy uznamy, że nasza okładka jest wystarczająco ozdobiona, przystępujemy do przycięcia kartek. Ja użyłam zwykłego, gładkiego zeszytu, który przycięłam


użyłam do tego gilotyny, ale wystarczy nożyk czy nożyczki


kartki przycinamy o kilka mm mniejsze od okładki, następnie ostrym narzędziem (szydełm , dużą igłą) przebijamy wszystkie warstwy




przez powstałe otwory przeciągamy sznurek woskowany  (lub zwykłą dratwę)


robimy kilkucentymetrowe szwy, podobnie jak zszywa się zeszyt zszywkami tylko robimy je gęściej



nasz notes wygląda teraz tak :


Oczywiście krojów ściegów ozdobnych jest wiele, nie musi to być notes w tym stylu - to tylko przykład.

Jak Wam się podoba?


Uściski An

27 komentarzy:

  1. Ale super! Od dłuższego czasu już Cię podglądam :) Czekałam właśnie na taki post. Dzięki za świetny tutorial. Niby to proste ale jakoś nigdy nie wiedziałam jak się za to zabrać :) Pozdrowienia, Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka jak klikniesz hasło diy lub diy na sobotę na moim pasku to zobaczysz wiecej kursów,które kiedyś przygotowałam.Poza tym w pasku na górze jest zakładka tutoriale-tam zbieram ciekawe linki

      Usuń
  2. Jak zawsze zachwycasz pomysłowością, pięknym wykonaniem i inspirujesz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale swietnie wyszedl !!!
    Niezla ta maszyna ;-) Pobawilabym sie nia :-)

    pozdrawiam,
    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. piękny! spróbuję zrobić, choć pewnie zajmie mi to tydzień...albo dwa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł. Taki notesik może być wyjątkowym prezentem lub czymś co tylko my możemy mieć w torebce:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, a dzięki możliwości tworzenia napisów można nawet wyszyć dedykację ;]

      Usuń
  6. Bardzo mi się podoba, jesteś niesamowita!:)) Zdecydowanie rzeczy, które tworzysz są zawsze w takiej stylistyce jaką lubię najbardziej, to taka estetyka, którą mocno podziwiam. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, to bardzo miłe co piszesz :}

      Usuń
  7. Imienniczko, bardzo mi się podoba, co tworzysz :) Gratuluję talentu i kreatywności!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachwycona jestem tym notesem :)!

    OdpowiedzUsuń
  9. cudeńka zapraszam do mnie :) http://katmar-wposzukiwaniusiebie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń