czwartek, 11 czerwca 2015

Taca z etnicznym wzorem , krok po kroku

Moda na etniczne wzory zatacza coraz szersze kręgi, nie będę udawać,  skradła również moje serce. 
Od dłuższego czasu zastanawiałam się jak ten motyw wykorzystać i przyszło mi do głowy kilka pomysłów. Jeden musiał być zrealizowany  z udziałem specjalistki ;]] Al z Czary z Drewna.

Spotkałyśmy się więc, zaaranżowałyśmy mały warsztat na balkonie i przy ploteczkach przygotowałyśmy dla Was kurs, krok po kroku, jak uzyskać taki efekt:




Co wykonania takiej tacy potrzebne będą:



- prosta tacka drewniana ( może to być zwykła deska)
- taśma malarska
- farba akrylowa do drewna
- wałek
- nożyk
- dwa kawałki skóry lub taśmy, sznurka na uchwyty (może być z recyklingu)
- linijka/ekierka
- ołówek i kalka
- kartka w kratkę do rozrysowania wzoru.


Najpierw na kartce w kratkę rozplanujcie swój wzór. Potem przenieście go na kalkę :




Kolejny etap to oklejenie całkowite naszego przedmiotu taśmą malarską. My użyłyśmy żółtej, która jest mocniejsza i tym samym unikniemy zacieków:


Kiedy cała taca została pokryta taśmą, za pomocą linijki i ołówka, po konturze odrysowujemy nasz wzór na taśmach ( wzór najlepiej przykleić, żeby się nie przesunął podczas rysowania :



Ściągamy kalkę i przechodzimy do kolejnego etapu


za pomocą nożyka i linijki / ekierki znowu nożykiem odcinamy wzór po krawędziach wcześniej odrysowanych  ( cięcie nie może być zbyt głębokie, żeby nie zniszczyć całkiem powierzchni tacy, a jedynie naciąć taśmy ):


Po dokładnym wycięciu odklejamy delikatnie wzór, pamiętając o tym, że to co zaklejone będzie mieć kolor tła :


My chciałyśmy uzyskać bardziej skomplikowany wzór, dlatego w środku zostały małe trójkąty:


dokładnie zamalowujemy i czekamy aż farba dobrze wyschnie.
 RADA : dobrze jest nie malować mokrym wałkiem, lepiej nawet gdy farba jest bardzo gęsta np. jakaś resztka. Usuwamy drobne elementy, możemy je podważyć nożykiem:


Kolejny krok to uchwyty. Przygotowałyśmy dwa paski skórki, należy ich długość dostosować do dłoni użytkownika (pamiętajmy, że mężczyźni mają je większe :)


Zaznaczamy rozmieszczenie i nawiercamy otworki pod wkręty :


i następnie przykręcamy najlepiej wkrętami o ozdobnych łepkach ( do kupienia w marketach budowlanych) :


I włala, naszą pracę możemy uznać za skończoną :}}


Napiszcie koniecznie jak Wam się ten pomysł i wykonanie podoba :}

Uściski An i Al

42 komentarze:

  1. Chyba nie muszę pisać, że uwielbiam wszystko co razem wymyślicie :))) Wow wow wow!

    OdpowiedzUsuń
  2. ta tacka wyszła przepięknie !!!
    pozdrawiam serdecznie
    MArcelka Fashion :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nowa wierna fanka bloga pragnie napisać: BAJERA!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy Wy dwie zabieracie się za coś, to efekt musi wyjść turbo :) Boska taca!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się właśnie zastanawiałam jak naklejalyscie taśmę że taki wzór tak równo wyszedł 😁 pewnie bym się męczyła i kleiła po kawałku jakoś. Super pomysł a taca elegansio 😃

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna robota :) zainspirowałyście mnie i to bardzo.
    Duet idealny An i Al :) Buziaki dla Was

    OdpowiedzUsuń
  7. No zatkało mnie :) Piękna...muszę spróbować!
    Miłego dnia :)
    Marta
    P. S. Zapraszam na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Wow... genialna! Gratuluję pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogromnie mi się podoba. Chyba musicie pomyśleć o produkcji na większą skalę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja. Świetnie przestawiony tutorial. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brawo, proste a jaki efekt!!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brawo, proste a jaki efekt!!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super...! Bardzo czytelny tutorial! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł! Taca wyszła piękna! Nie wiem, czy starczyłoby mi cierpliwości na to wycinanie wzoru, ale efekt jest na prawdę genialny :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowna ta taca! Chyba zrobię sobie coś takiego:) Bardzo ciekawy post, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Omajgad, azteckie wzory są piękne. Myslalam, ze dobrze prezentuja sie tylko w kolorze, ale to nieprawda!
    Skóry ostatnio nakupiłam, więc może zamiast szyć torbę, zrobię sobie tacę...?

    Sciskam!
    K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie to samo myślałam, ale b&w prezentuje się bosko! karmelowa skóra dodaje smaczku

      Usuń
  17. Jestem pod wrażeniem pomysłu! Super efekt ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piekny wynik, dziekuje za fajny tutek! I milego tworczego, odpoczynkowego weekendu zycze :) Jola

    OdpowiedzUsuń
  19. Boskoooooo!!!!!! Ale mi się wpasowałyście kobitki w klimat, zaczęłam patchwork etno (tylko kolory odwrotne) .. no taca jak ulał mi pasuje :)

    Wygrzebujecie mi pomysły z głowy czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  20. Z tej Waszej kooperatywy zawsze jakieś czary mary wychodzi. Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna jest. Świetny wzór i te skórzane uszy... cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak się podoba? Jest REWELACYJNIE! Gdyby nie to, że muszę dziś biegać po mieście już bym robiła wzorek na deskach. Kurde ale fajowski to pomysł. Gratulacje dziewczyny!!!

    buziaki dla utalentowanych Pań :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kavko, miło, że mnie znów odwiedziłaś. Dziękujemy bardzo :}}} cieszę się, że Cię natchnęłyśmy :}

      Usuń
  23. szalone z Was babki !!! Pomysł świetny :)

    OdpowiedzUsuń