wtorek, 15 września 2015

Wnętrzarskie marzenia

Każda je ma ;] przynajmniej ta bloggerka , która w temacie wnętrzarskim się obraca. Moje nie są jakieś specjalnie wygórowane (zwykle stawiam na odnawianie staroci), ale odkąd kupiliśmy obecne mieszkanie jedno ciągle zaprząta moją głowę ;] DRZWI PRZESUWNE.
Od pierwszego wejrzenia widziałam je w naszym salonie,
-po pierwsze-  styka się on (salon) z wejściem/wyjściem na tyle bardzo, że tracimy nie raz prywatność ;]
-po drugie- nie zabierają miejsca
-po trzecie- są piękne ;]



 Nie było łatwo je znaleźć. Chyba najgorzej z szyną- o dziwo każda stodoła w Czecha ma drzwi na takiej ;]
Początkowo szukałam alternatywnych rozwiązań i tak mi zeszło prawie dwa lata ;]



Alternatywnych - czyli spawanie po znajomości szyny, szukanie kółek na allegro, wkład pracy własnej i jeszcze kumaty stolarz, który zrobi drzwi nowe , ale nie "jak nowe" ;p. 
Poddałam się, ale temat wrócił ostatnio podczas upałów, kiedy to paradowaliśmy po domu w bieliźnie ;]. Ktokolwiek wchodził do mieszkania,  ukazywał w całej okazałości naszą nagość sąsiadom na klatce schodowej ;]


No nie będę siedziała w salonie okutana w upał ! W każdym razie temat wrócił i zrządzeniem losu ( dzięki życzliwej Czytelniczce ;) znalazłam firmę , która takie drzwi i szyny produkuje. Rustykalne uchwyty - producent nie tylko uchwytów, zamków, dodatków do renowacji mebli. Sklep prowadzi sprzedaż kilku rodzajów  prowadnic  do drzwi przesuwnych, w takim stylu jakim chcę, drzwi w kilku kolorach i wzorach do wyboru - jestem w niebie!  mało tego można zamówić drzwi na wymiar!



Moje zostały zamówione już w sierpniu, lada dzień przyjadą. Montażem zajmiemy się z Mężem sami. Producent zapewnia, że jest dziecinnie prosty -zobaczymy ;]]

W każdym razie bardzo się cieszę i  nie mogę doczekać, zamówiłam szare z tym Z widocznym u góry- czyli najbardziej stodołowe jakie były ;D

Co sądzicie o takim rozwiązaniu w mieszkaniu?  jesteście za , czy nie bardzo?

Przy okazji chciałabym poruszyć jeszcze jedną kwestię, moim zdaniem uczciowości. Każda z nas czasami pisze post z użyciem cudzych zdjęć, staram się, aby było to jak najrzadziej, ale jak widać powyżej zdarza się.
Na litość... nie piszcie pod zdjęciem VIA PINTEREST. Pinterest zdjęć nie robi, to po pierwsze, każde ma swojego autora , którego wcale nie tak trudno odnaleźć, Na pintereście jest ikona kuli ziemskiej, która odsyła do bloga z którego zdjęcie przypięto. Wim, że czasami nie odsyła do oryginalnego, tylko np. jakiegoś bloga o wnętrzach. Jest opcja druga- wyszukiwanie obrazem w google. Wystarczy zapisać zdjęcie na komputerze, przełączyć google na obraz, wgrać w ikonkę aparatu obraz i komputer wyszuka miejsca, gdzie to zdjęcie było użyte. A nawet jeśli nie, lepiej podać link do bloga zbiorczego z inspiracjami, niż żadnego, tak uważam. ( Piszę też o tym dlatego, że być może ktoś z was zwyczajnie o tym nie wie. )

Dzisiaj nie jestem sławna , jutro może będę ;] nie chciałabym widywać moich zdjęć na blogach z podpisem VIA PINTEREST. Albo o zgrozo- hipotetycznie, wygram z konkursie telewizor i nie dostanę nagrody , bo ktoś podważy moją wygraną mówiąc : ale zaraz, nie jesteś autorem tego zdjęcia, bo ja je widziałem milion razy na pintereście! 

Jeżeli my same/ sami Blogerzy pozwalamy i utrwalamy takie poczynania, to potem nie wylewajmy żalu w stylu : co się stało z tym bloggerskim światem, co za bajzel, gdzie jakieś zasady...

Sobie i Wam życzę, żebyśmy nie musiały się tłumaczyć nigdy, że to ja, Ty, jesteś autorem, nie pinterest ;)

Buźka, dobrego dnia 
An









57 komentarzy:

  1. Mam takie, no dobra nie takie piękne, drzwi w pokojach dzieci i garderobie i bardzo sobie chwalę. Największym + jest oszczędność miejsca. Te, ze zdjęć są obłednie piękne i aż zapragnęłam zmiany!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne i też takich szukam właśnie na szynie, z desek jako "uzupełnienie" mojej drewnianej ściany czy podzielisz się namiarem na producenta ? Z góry dziękuje .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale gapa, czytałam ale zafascynowana zdjęciami przegapiłam :)

      Usuń
    2. gapa do kwadratu - nie widzę jednak :( :( :(

      Usuń
  3. Oj przydały by mi się takie drzwi, sztuk trzy, idealne ze względu na PRL-owskie budownictwo, czyli kompletnie niefunkcjonalnie postawione ścianki działowe i otwory drzwiowe ;-) Ciekawa jestem, jak będą wyglądać u Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Drzwi marznie :) Uparcie szukałam dla nich miejsca w naszym mieszkaniu...niestety miejsca brak. Mam jednak pomysł na przyszłość :) Bardzo jestem ciekawa Twoich drzwi !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Racja z tymi zdjęciami, ostatnio też dyskutowałyśmy z dziewczynami na ten temat.
    A co do drzwi bajka, mam przesuwne w swoim industrialnym atelier, ale gdybym mogła to atelier zamienić na wnętrze mieszkalne nigdy w życiu nie usunęłabym ich. Tak w ogóle uwielbiam drzwi na rolkach.

    Niecierpliwie czekam na efekt u Ciebie.

    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ah i masz takie okno z małymi szybkami <3

      Usuń
  6. Marzyłam o takich drzwiach do mojej sypialni. Mój dom jest mały, ciasny, więc rozwiązanie idealne.....ale Pan Mąż się nie zgodził, buuu:( Więc zazdroszczę, że Twój się zgodził :);)
    A jeśli chodzi o podpisywanie fotek via pinterest - takie sobie bloggerskie lenistwo :)
    Czekam na c.d.n. Uściski. Isz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas nie ma czegoś takiego "nie zgodził" :D

      co do lenistwa-zgadzam się ;]

      Usuń
  7. Ja planuję takie drzwi do garderoby - mam ze starego Rancza dwie pary drzwi, więc wejście będzie dwuskrzydłowe. Drzwi są naprawdę piękne, więc "zrobią" całą sypialnię.
    Na realizację muszę jednak sporo poczekać, bo póki co... mamy fundamenty ;)

    Warto spełniać swoje marzenia. Czasami nawet lepiej poczekać dłużej na ich realizację...

    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, mieć stare, oryginalne drzwi to dopiero wypas!

      Usuń
  8. Mi się marzą takie do łazienki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żaden problem, jeśli masz na ścianie miejsce, żeby je przesunąć. Też o tym myślałam , ale moja toaleta i łazienka są na tyle blisko, że takie drzwi musiały by się mijać, jak w szafach z przesuwnymi drzwiami. Trzeba brac pod uwagę, że takie drzwi odstają na 4cm

      Usuń
  9. Drzwi marzenie :)) Ja szukałam podobnego rozwiązania na balkon;)) Ale w końcu wymiękłam;(( Może w następnym roku znów uda mi się podejść do tematu? :)) Miłego dnia ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na balkon!? ekstraaaaa
      ja szukam na balkon rozwiązania do zabudowy całego, marzy m się takie industrialne, metalowe okno z małymi szybkami - tylko kto to będzie potem mył ? :D

      Usuń
  10. piękne te drzwi - też zawsze takie chciałam mieć!!!!!
    tylko teraz to juz nie miałabym gdzie ich zainstalować - nie ten klimat u mnie.
    moze kiedyś w (jeszcze bardziej niż mam obecnie) surowym wnętrzu się pokuszę.

    dobrze, że poruszyłaś temat podpisów - i mnie się chyab kiedyś w przesłości zdarzyło podpisać via pinterest (tak mi sie wydaje). Na szczęście prawie wcale nie uzywam zdjęc z sieci, ale trzeba faktycznie pamiętać aby autor sie znalazl pod spodem!

    ściskam i czekam na Twoje drzwi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Thymko- to moje marzenie od daaawna :}
      mam nadzieję, że efekt przeskoczy moje wyobrażenia - wiadomo, że co innego zdjecia z sieci, co innego realia. Ale fakt jest taki, że drzwi być muszą w tym miejscu, a ponieważ futryny nie ma ;] to inne nie wchodzą w grę;]
      Powiem przy okazji, że marzy mi się szafa z takimi drzwiami :D

      Usuń
    2. właśnie dlatego czekam na efekt u Ciebie! zajrzałam na tą stronkę - warto wiedzieć, a jak jeszcze Ty będziesz zadowolona, to być może się skuszę kiedyś ….

      narazie mam wenę na zmiany ale czasu brak! jakieś zajawki na blogu, który po macoszemu traktuję - nie ze złej woli tylko zaganiania.

      no i aparat trzeba do serwisu!!!!

      Usuń
    3. wiesz, że ja Tobie kibicuję ;]
      na pewno będzie szczera opinia, mam w domu próbkę deski i moim zdaniem wypada o niebo lepiej niż ta fotografia ze sklepu potrafi oddać efekt. Mam nadzieję, że lada dzien przyjadą :D

      Usuń
  11. Przepiękne te drzwi, ja choruję na takie w kolorze żółtym, ale to w przyszłości, jak mieszkanie zmienimy na większe i będzie gdzie je wstawić. A stronę zapisuję w zakładki, żeby mieć gdzie kupić w razie czego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mieć takie drzwi... fiu fiu fajne :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie drzwi i też chcę takie w nowym mieszkaniu. Zastanawia mnie jednak czy to jedyny producent takich drzwi w Polsce? Ceny są niestety dość znaczne, wypadałoby porównać z innym producentem. Albo będę zmuszona zrobić takie z prowadnicami za 100 zł, a listwę górną ukryć pod jakimś rustykalnym kawałkiem drewna... Ale wolałabym te przepiękne okucia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie znalazłam innej firmy, mi zależało na widocznej szynie-prostej i metalowej, nie chciałabym jej ukrywać, bo w niej tkwi cały urok

      Usuń
  14. Witam jestem jak najbardzej za :-) Bardzo podobają mi się takie drzwi i wasze wnętrza ( podglądam od dawna). Niestety cena odstrasza sam mechanizm to 750 zł??? Znalazłam kółka na e-kolka.com.pl za 16 zł a profile też nie są drogie więc spróbujemy zrobić je sami, ale pomysł jest rewelacyjny i drzewi zazdraszczam ;-) Miłego dnia Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a widzisz..ja nie znalazłam niczego taniej co by mnie wizualnie zadowalało. A co do ceny , faktycznie nie mała. Jednak uważam, że w elementy stale w domu/mieszkaniu warto zainwestować (oczywiście jeśli się wie, że to lokum ostateczne).
      Na moim przykładzie- mam 5 pomieszczeń do których kupiłam drzwi, chciałam zaoszczędzić i nie wywalając futryn dopasować drzwi gotowe. Wybrałam klasyczne drzwi POLSKONE. Po dopasowaniu wymiarów zostały oklejone przez profesjonalną firmę okleiną drzwiową, w miejscach gdzie były docięte. Ponieważ okleina jest biała, a drzwi - wiadomo płyta wiórowa, niestety po 2 latach zaczyna być widoczne miejsce sklejenia, okleina odłazi,poza tym muszę uważać myjąc je, żeby nie zamoczyć za bardzo, bo już całkiem spuchnie. Ogólnie, same drzwi są super, ale manewr oszczędnościowy to był błąd.Dzisiaj uważam, że mogłam kupić drewniane drzwi na wymiar, przynajmniej gdyby się brudziły mogłabym je odmalować co jakiś czas.

      Usuń
    2. Masz rację, nie można oszczędzić na wszystkim. W naszym mieszkaniu też jest pięć drzwi wewnętrznych i postawiliśmy jednak na drzwi drewniane dlatego na razie mamy tylko jedne ;-) ale dzieci rosną i jednak trzeba przyspieszyć kupno pozostałych ;-) Nie mogę się doczekać zdjęć tych drzwi w waszym wnętrzu i opini jak się spisują, bo bardzo mnie korci żeby takie zrobić do pokoju przejściowego. Gorąco pozdrawiam Patrycja

      Usuń
    3. no właśnie, ja też długo drzwi nie miałam..niestety te co już są zostaną z nami zapewne kilkanaście lat
      cóż, człowiek uczy się na własnych błędach

      na pewno zdam relację
      pozdrawiam

      Usuń
  15. nie będziesz mogła trzaskac drzwiami jak Cię ktoś wkurzy ;-) a tak poważnie to te rozwiązanie jak dla mnie idealne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam jeszcze kilka innych pomieszczeń do trzaskania ;]

      Usuń
  16. Jak się cieszę, że w końcu ktoś zwrócił uwagę na to źródło - pinterest... to jakaś plaga. ;)
    Ale ale wracając do tematu: z nieba mi spadłaś! Od kilku lat poszukuję, marzę, kombinuję, jak tu takie drzwi w naszej łazience zamontować! Do tej pory mamy zasłonkę, która spełnia rolę jako tako, ale uparłam się, że albo takie drzwi, albo żadne... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, bo też się uparłam i choć koszt nie mały - już prawie dopięłam swego ;]
      mam nadzieję, że warto ;]]

      Usuń
    2. Czekam zatem na relację z montażu! I Twoją opinię na ich temat. :)

      Usuń
  17. Spełnianiu marzeń kibicuję :)
    A gdy widzę na blogach: źródło pinterest albo źródło internet to wychodzę. Lubię przejść do miejsca z którego pochodzą zdjęcia i np. zobaczyć całe mieszkanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że w poprzednim mieszkaniu mieliśmy drzwi przesuwne do obu pokoi, sami zrobiliśmy i byliśmy bardzo zadowoleni :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Asia ja się nie podjęłam, czasami jednak pozwalam dojść do głosu fachowcowi ;] buźka

      Usuń
    4. i bardzo rozsądnie :) kto by szył piękne irchowe torby? :)

      Usuń
  18. Drzwi piękne. Wprawdzie moje nie są przesuwne ale bardzo podobne. Robione były na zamówienie przez stolarza artystę. Po kilku latach wiem, że nie zamieniłabym je na żadne inne :). Można je zobaczyć u mnie na blogu w postach o sypialni (zapraszam). Co do zdjęć VIA ... : kocham Cię za ten wpis Anitka! Nie mogę tego znieść. Buziaki! Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaraz lecę popatrzeć ;]

      co do podpisywania zdjęć, albo raczej nie podpisywania-uważam, że powinnyśmy siebie nawzajem pilnować i upominać czasem ;] dla ogólnego dobra

      Usuń
    2. nieraz miałam chęć upomnieć na odwiedzanych blogach ale nigdy się nie odważyłam :(

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  19. Cudowne drzwi, ciekawa jestem jak będą wyglądać u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. 1 . drzwi.. moje marzenie.. i miałam takie zrobic sobie w naszym mieszkaniu jak sie urzadzaliśmy . Myslałam o sypialni i pokoju dzieciecym..ktos mi jednak podpowiedział ze one mało dzwiekoszczelne.. a czasami to wazne . szczegolnie w pokoju w którym sie spi ;) Dlatego ich nie zamontowałam. A nie miałam innego pomieszczenia gdzie ta dzwiekoszczelnosc jest zupełnie nie wazna. Gdybym miała.. dokładnie takie bym zrobiła jak pokazujesz :) bo baaaardzo mi sie podobają :)

    2. jako fotograf bardzo ale to bardzo nie lubie podpisów via printerest.. a juz w ogóle bez podpisów.. to nie wspomnę. Mam na tym punkcie małą fobię. I nie chodzi tylko o moje zdjecia ale o wszystkie. I nie raz i nie dwa zdarzyło mi sie na FB czy na blogach podać dokładny link do autorów zdjęć . To na prawdę nie jest takie trudne znalezc autora :D

    pozdrawiam serdecznie
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, raczej mało dźwiękoszczelne- choć mi w salonie nie na tym zależy.

      Usuń
  21. Pięknie się prezentują. Nie widziałam takich u nikogo, a wierzę, że na żywo wyglądają genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rozumiem doskonale Twoje marzenie...
    Ja moje spełniłam ponad rok temu!!!
    Mam takie cudo jako drzwi do łazienki,są genialne ;)
    Deski białe, prawdziwe drewno i szyna !
    UWIELBIAM JE,nadają charakteru wnętrzu !!!
    Sama zaprojektowałam i wykonałam z zaprzyjaźnionym stolarzem ;) pozdrawiam ciepło ela

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tym linkowaniem straszne. Nawet portale zajmujące się pośrednictwem sprzedaży rękodzieła czy duże firmy olewają temat własności intelektualnej i popisują źródło zdjęcia właśnie jako np. Pinterest. ŻENADA!
    Dlatego zawsze staram się dodawać na moje zdjęcia znak wodny. Mam gdzieś zdanie tylu "znak wodny przeszkadza w odbiorze pracy" czy "jest po prostu brzydki". Mówi się trudno. Tak jak nie zostawiłabym niezamkniętego auta na parkingu, tak nie zostawiam zdjęć bez podpisu w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy mogłabyś podzielić się info o producencie szyn? Będę bardzo wdzięczna bo zakochałam się w takich :* Dziekuję ;) violast@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale te drzwi są świetne. Wersja biała mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń