piątek, 30 października 2015

Drzwi przesuwne

Dzisiaj będzie dużo zdjęć, powinnam zastosować inną kolejność, ale nie mogę się powstrzymać. Więc najpierw będzie "po" , a następny wpis będzie "przed" i moje opinie na temat tych drzwi.


Kto czyta mojego bloga ten wie, że drzwi przesuwne były moim marzeniem. Z ich realizacją musiałam trochę poczekać, bo nie ukrywam, że są kosztowne. Kupiliśmy system i drzwi robione na wymiar w firmie Rustykalne Uchwyty

Miejsce w którym je planowaliśmy to salon, tłumaczyłam w poprzednim wpisie na ten temat, dlaczego akurat tutaj i dlaczego takie drzwi. Teraz to pokażę:


Widać drzwi wejściowe? kiedy siedziałam  na fotelu każdy kto szedł korytarzem mógł mnie i salon obejrzeć i jeszcze powiedzieć dzień dobry ;] (oczywiście gdy drzwi były otwarte, bo np.syn z kolegami przyszli po raz milion osiemnasty się napić ).
Drzwi przesuwne idealnie rozwiązały problem prywatności i braku futryn.



Niestety zawiesiliśmy je dosłownie o cm za wysoko, w tym przypadku 1cm ma znaczenie,ale o tym w następnym poście, teraz będzie o naszym jesiennym salonie i inspiracjach.


Długo zastanawiałam się jaki kolor drzwi wybrać, wahałam się pomiędzy szarymi i białymi. ponieważ w salonie ściany są szare postawiłam na szarość, wprawdzie miała być jaśniejsza -dostałam próbkę, ale :
- co mała próbka to nie duże drzwi
- szarość ścian jest inna w zależności od pory dnia i światła, ta farba akurat w popołudniowym słońcu wpada w lawendę
- plus jest taki, że drzwi są woskowane i producent zapewnił mnie, że zjaśnieją


Jak widać na niektórych zdjęciach ściany wyglądają prawie na różowe, robiłam je w południe bardzo słonecznego dnia.  
W związku z zamontowaniem drzwi mam pewną zagwozdkę, zrobiło się teraz za dużo kolorów w pomieszczeniu. Stolik, szafa i drzwi są drewniane i każde ma inny odcień. Zastanawiam się nad przemalowaniem czegoś.


najłatwiej byłoby pomalować ściany, ale nie chcę chyba białych, przyjemnie się odpoczywa w tej szarości.



Żaluzje okienne też są drewniane i kolorem idealnie pasują do szafy i stolika.


to zdjęcie chyba najbardziej oddaje kolor ściany...


 w każdym razie oswajam się z nową przestrzenią, wynoszę, przestawiam, na nowo układam ...i dumam



W następnym wpisie przybliżę nieco technicznie całe przedsięwzięcie, napisze o tym co sprawiło nam kłopot podczas montażu i kto wie, może przemaluję ściany na zimną szarość :}}}

Tymczasem udanego weekendu.

An

58 komentarzy:

  1. Takie drzwi to moje marzenie!! Pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Marzenia są po to by je spełniać ;))

      Usuń
    2. O tak. Marzenia są po to by je spełniać ;))

      Usuń
  2. skąd są te białe regało-witryny? Piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wcześniej przeglądałam stronę ikea i nie znalazłam ;) teraz już widzę, dziękuję :)

      Usuń
  3. ... świetne, długo marzyłam o takich ... aż w końcu mój M. zrealizował moje marzenie wykonując wszystko od a do z własnoręcznie ... i co najważniejsze całość przedsięwzięcia nie przekroczyła 100zł :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Drzwi r e w e l a c j a! Według mnie jest dobrze tak jak jest. Daj sobie trochę czasu na przyzwyczajenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Drzwi rewelacja, czekam na post z montażem. Tylko przesuwne pasują do naszej kuchni, a futryny brak ...do tego odsłonięty przedwojenny łuk. Na początku nie chciałam żadnych drzwi, teraz po roku dochodzę do wniosku ze czasem wypadałoby zasłonić kuchnię. Oglądałam mnóstwo takich zawieszanych i nawet monsz kombinował jak tu samemu zrobić. Jakiś miesiąc temu sąsiadka obdarowała nas przedwojennymi drzwiami dwuskrzydłowymi, prawdziwy dąb, zamalowany milionem warstw olejnej. Już chciałam brać za opalarkę, kiedy okazało się ze są za krótkie...Nadal tkwimy w fazie szukania, więc spadasz nam z nieba. Bardzo dziękuję i czekam na ciąg dalszy :) p.s czy stolik kawowy to dzieło Al ? cudowny do zakochania od razu <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak stolik to dzieło Al :)
      W następnym poście wszystko technicznie od a-z, obiecuję

      Usuń
  6. przepiękne! że też o takich nie wiedziałam, jak kupowałam drzwi :( bu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś chyba pierwszą w naszej blogosferze, która się zdecydowała na drzwi przesuwne. Cała reszta do nich wzdycha :) Bardzo przyjemnie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  8. Eh, że też wcześniej nie widziałam takich drzwi ;) coś nieziemskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne są!!!
    hehe, a ja mam meeega podobne :P do łazienki, tyle że nie przesuwne i z serduszkiem, jak w sławojce :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Drzwi mega!!! bardzo mi się podobają i pasują do waszego wnętrza idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej Anita:) Jako że to mój pierwszy komentarz, napiszę tylko, że śledzę Cię od naprawdę długiego czasu... Pamiętam tego bloga, kiedy Twoje fotograficzne oko nie było jeszcze tak "wyćwiczone", a po mieszkaniu snuły się marzenia... Teraz podziwiam i naprawdę zachwycam się efektami, jakie osiągnęłaś :) Brawo! Dla wielu z nas jesteś prawdziwa inspiracją.

    Mam także pytanie, skąd ten stolik kawowy? Jest genialny... Właściwie to bardziej chodzi mi o te wierzchnie dechy :) Mam w domu taki jeden z metalowymi nogami, ale blat zupełnie mi nie odpowiada... Wymarzyłam sobie takie "proste" dechy - nie mam jednak pojęcia gdzie ich szukać :/ Jakieś wskazówki? Dodam tylko, że nie mieszkam w Polsce. .. Ciekawam też czy umiałabym takie deski "wykończyć", aby wyglądały jak u Ciebie ;)

    Dzięki i przepraszam za zawracanie głowy. Ale długie guglowanie bezskuteczne :/

    Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję że jesteś ze mną tak długo i pięknie to ujęłaświetny :).
      Stolik to dzieło Al z Czarów z Drewna. Blat to jedna , gruba dechy dębowa. Za woskowane woskiem ciemny dąb.

      Usuń
  12. Drzwi prezentują się świetnie !!!! Jestem ciekawa Twojej oceny !
    zauroczył mnie również plakat z Tatrami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Plakat to duży znaczek pocztowy:)

      Usuń
    2. Dziękuję. Plakat to duży znaczek pocztowy:)

      Usuń
  13. Ależ to fantastycznie wygląda! Drzwi są przepiękne, z charakterem, kocham drewno we wnętrzu, dodaje niesamowitego klimatu. Anitko jest pięknie:) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiło się cudownie...drzwi dodały smaku i praktyczności o którą zabiegałaś :) Bardzo, bardzo podoba mi się stylizacja, konstrukcja, styl salonu :) Teraz czekam na dalsze efekty i opisy :) Warto było :) Pozdrawiam, isz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo się cieszę , bo nie ukrywam, że chwilowo spanikowałam ;))

      Usuń
  15. Rewelacyjnie wyglądają. Bardzo klimatyczne i totalnie w Twoim stylu. Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah to prawda. Chyba zaczynam się cieszyć z tego określenia ;)

      Usuń
    2. Hah to prawda. Chyba zaczynam się cieszyć z tego określenia ;)

      Usuń
  16. Świetna sprawa z tymi drzwiami! Wyglądają obłędnie. Ja też mam szare ściany i też przybierają mega różne odcienie w zależności od pory dnia. Przynajmniej nie mamy nudno :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt! Na razie zostawiam, pomieszkam a potem się zobaczy ;))

      Usuń
    2. To fakt! Na razie zostawiam, pomieszkam a potem się zobaczy ;))

      Usuń
  17. Drzwi są idealne! Faktycznie ściany na zdjęciach wpadają w fiolet, jeśli Ci to przeszkadza to przemalowałabym na tą zimną szarość, ale może nie od razu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak zrobię, na razie dyskusja z Natalią doprowadziła do wyboru zimnej szarości-ale jeszcze pomyślę

      Usuń
  18. Ten wpis jak gwiazdka z nieba, akurat poszukuję/my rozwiązania do małego pomieszczenia, więc z niecierpliwością czekam na szczegóły techniczne a ten przykład z tablicą byłby najlepszym rozwiązaniem .

    OdpowiedzUsuń
  19. Widzę cudowny plakat Ryszarda Kaji! Mając w pamięci Twój post o jesiennych Tatrach - czad!

    OdpowiedzUsuń
  20. Twój salon to idealne miejsce do ładowania akumulatorów - zarówno pod względem kolorystycznym, jak i meblowym - zazdraszczam jak diabli. Warto włożyć wysiłek w urządzenie dla siebie takiej przestrzeni, w której, gdy już się znajdziemy, to po najgorszym dniu nie zostanie nawet echo. Wszystko, co widzę na zdjęciach podoba mi się niemożebnie i nawet "różnokolorowość" drewna jest dla mnie kapitalna. A drzwi przesuwne nigdy mi nawet przez głowę nie przeszły, dopóki nie zobaczyłam ich u Ciebie, więc wiadomo, że od teraz na nie choruję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo😊i cieszy mn8e każde słowo w tym komentarz. Czasem mam mnóstwo wątpliwości czy idę w dobrym kierunku, ale jestem w tym sobą i to chyba najlepszy wybór w urządzaniu domu/mieszkania. Dzìęki😊

      Usuń
  21. zdecydowanie jestem zakochana w takich drzwiach
    i faktycznie jak db mieć marzenia;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mega pomysł z tymi drzwiami. Wyglądają pięknie. Świetna dekoracja, nietuzinkowa i do tego funkcjonalna. Super!

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam komentarzy powyżej, ale powiem co myślę:

    bardzo fajnie wyszło! i ja bym sie wcale różnymi odcieniami drewna nie przejmowała!

    O to chodzi że wszystko masz naturalne, po co dobierać i martwić się o idealnie pasujące odcienie. Brrrr… ja tak wręcz nie lubię, bo kojarzy mi sie to z wszelakimi komplecikami mebli :-)

    zostaw tak jak jest, a jedynie ściany przemaluj na bardziej zimny odcień, albo na ciepły, ale SZARY a nie wpadający w lawendę.

    ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz odczytałem, już przemalowane Thymko i faktycznie to wystarczyło

      Usuń
  24. Takie drzwi są również moim marzeniem.U Ciebie wspaniale się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne są te drzwi!! Aż się zaczęłam zastanawiać gdzie u mnie bym mogła takie zamontować. Super pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kombinuję jak by tu takie w szafie zamontować;))

      Usuń
  26. Anita nie dziwię się, że marzyły Ci się takie drzwi:) Świetnie się prezentują! Cały salon nabrał teraz wyjątkowego charakteru! Brawo dla Was- Ciebie i męża:) Uściski z Ahaus!

    OdpowiedzUsuń
  27. Te drzwi są rewelacyjne! Prezentacja pierwsza klasa idealnie pasują do Pani mieszkania:)
    Pozdrawiam
    http://inspirellodecoupage.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Drzwi robią naprawdę niesamowite wrażenie, ale chciałabym zwrócić także uwagę na te skromne czarno-białe zdjęcia - bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o te nad sofą? Tak to fotografie mojego Męża z wypraw w Tatry. Oprawiłam je w cienkie ramki , wybrałam te najbardziej nietypowe ujęcia. Też uwielbiam efekt jaki "robią" :)

      Usuń
  29. Ciekawe i dość inspirujące rozwiązanie tych drzwi, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Super rozwiązanie z systemem przesuwanych drzwi. Czy mozna prosić o jakies info skad są drzwi i prowadnice ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę przeczytać, wszystko jest w tekście nawet link do sklepu :))

      Usuń
  31. Czy można prosic o informacje skąd są drewniane przesuwane drzwi wraz z prowadnicami. To moje marzenie.

    OdpowiedzUsuń