piątek, 27 listopada 2015

Domkomania

Domki i moja miłość do nich wraca i odpływa falami. W tym roku poszłam na całość. Wykorzystałam po swojemu pewien pomysł, siedział mi w głowie od roku chyba, ale niestety nie został zrealizowany.

Mieszkamy nisko i nie wszędzie jeszcze są żaluzje, w okresie kiedy robi się szybko ciemno i święcą lampy, trochę szybciej traci się poczucie komfortu i intymności. Kombinowałam jakieś rozwiązanie zastępcze na czas zanim uzbieram na żaluzje drewniane do całego domu. Oto i moje rozwiązanie :)


Chciałam to zrobić niskokosztowo i udało się. Użyłam :

- taśmy malarskiej delikatej Tesa
- sztucznego śniegu w sprayu dowolnej firmy (w sumie użyłam dwóch,jeden był bardziej jak mleczny spray,drugi robił prawdziwe, śnieżne grudki)

Oto etapy pracy:

umyte okno okleiłam taśmą we wzór wioski/ miasteczka


to co puste zostanie zasprayowane, to co zaklejone będzie przepuszczało światło.
Na początku użyłam mrozu do szyb w sprayu, fajny efekt, można obserwować jak powstają mroźne rysunki, coś czego chyba w dzisiejszych czasach nie jest nam dane obserwować ;)



niestety spray ten w reakcji z zimną szybą i ciepłym wnętrzem (zwłaszcza gdy suszyłam wilgotne pranie na kaloryferze) nie wytrzymałi spłynął, dlatego ostatecznie sięgnęłam po śnieg w sprayu.


Efekt jest taki, że można czuć się swobodnie wewnątrz, bez kompletnego zamykania się na świat :).
Jest też inna możliwość wykonania takiej dekoracji, jednak sporo droższa. Jest w marketach budowlanych folia mrożona do szyb o różnej gęstości. Niestety metr to koszt około 40zł.


I jak ? dacie się wciągnąć w domkomanię? :)))

52 komentarze:

  1. genialne, cudowne, zwariowałam:) już widzę moje okna w tej klimatycznej technice - ciekawa jestem tylko czy nie będzie ew. problemu ze zmyciem motywu po sezonie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Może też sobie zafunduję takie. Tylko właśnie pytanie o mycie po wszystkim. Sprawdzone?
    Pozdrawiam ciepło :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Świetny pomysł!!! Taka dekoracja całkowicie odmienia okno, daje prawdziwie zimowy klimat...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze możecie zrobić próbę. Nie myłam jeszcze,ale śnieg grudkowy jest delikatny i praktycznie sam schodzi. Ten drugi trzyma mocniej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze możecie zrobić próbę. Nie myłam jeszcze,ale śnieg grudkowy jest delikatny i praktycznie sam schodzi. Ten drugi trzyma mocniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja....jak tylko umyję okna zabieram się za domki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny pomysł An, czuję się zainspirowana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł. Wygląda to wszystko bardzo bajkowo i robi super klimat :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest też dużo tańszy znamiennik foli mrożonej, folia przeźroczysta matowa ok. 19 zł za metr kwadratowy. Efekt bardzo podobny do mrożonki ale ponieważ nie ma srebrnych lub złotych drobinek wygląda na szybie jak by była piaskowana. Taki daje efekt http://1.bp.blogspot.com/-2euJl2eIEu4/T9bqPsKpltI/AAAAAAAAAFg/85jHKtRD_3Q/s1600/_DSC6305.jpg
    lub całym brytem:
    http://4.bp.blogspot.com/-0FHDFSNxZRg/Vcd7hOsyfsI/AAAAAAAADVk/xuHxBPgrRS8/s1600/IMG_1110k.jpg
    Pozdrawiam cieplutko,
    Karola,
    Taką folie można kupić w każdym sklepie oferującym folie samoprzylepne do reklamy, To oracal seria ekonomiczna 641 przeźroczysta w macie.
    Pozdrawiam cieplutko,
    Karola

    OdpowiedzUsuń
  10. Domki uwielbiam a pomysł ekstraśny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. A jak później ze... zmywaniem? Ścieraniem tego? Pamiętam z dzieciństwa, że mama robiła za pomocą spray'u śnieżynki na oknach - ale potem często zostawały na wiosnę, bo ich zdzieranie było okropną mordęgą :P Może teraz są już jakieś lepsze środki? Byłoby miło, bo to fajny patent i świetnie się prezentuje :)

    Mnie zaczęło kusić ostatnie zdjęcie - domki jakby wycięte z białej kartki. Hmmm... ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytaj komentarze;))mamy podane gotowe rozwiązanie

      Usuń
  12. Wymiatasz An! Oddaj mi choć trochę twojego powera, to zacznę działać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Drewniane od Czary z Drewna. Metalowy szary z kwiaciarni a biały chyba że sklepu za 4zł

      Usuń
  14. Czuję się wielce zainspirowana. Hmm tylko kiedy ja to zrobię?

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda bardzo nastrojowo!cudowne masz pomysły!ja śniegowe obrazki zeskrobuje delikanie drewnianą łopatką a potem myję płynem do szyb Trzeba się trochę napracować bo w pierwszym momencie zostaje na szybie jakby poświata i nawet się przestraszyłam ze juz tak będzie Ale płyn do okien i ewentualnie do naczyń robi swoje:)Pozdrawiam-Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki genialny pomysł! :) Takie proste a jakie piękne. Tylko akurat do mieszkania na 13. piętrze nie jest potrzebne ;) Ale zainspirowałaś mnie do malowania po szybach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny pomysł.Jednak mój synuś pewnie paluszkiem zaraz by skrobał i tworzył własne obrazy.Ja zastanawiałam się nad folią ,którą można oklejać szyby i jest do kupienia w każdym sklepie z tapetami.

    OdpowiedzUsuń
  18. fajne domki ,ale bardziej mi sie podobaja te na parapecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. W domkomani juz przepadłam :-) przed swiętami wyciągam ich jeszcze więcej
    Super pomysł z pomalowaniem okna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh ja też. Muszę się opierać przed kupnem nowych

      Usuń
  20. Wspaniały, bardzo ciekawy blog! Będę zaglądać : ) Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  21. R E W E L A C J A Super pomysł!Mieszkam na parteru,więc podgapię do pokoju dziecięcego:)Dzięki za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  22. Anita jesteś boska! Dzięki za inspirację! Kradnę pomysł. Będzie pasować do mojego okna w kuchni! Ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajna alternatywa świątecznej dekoracji okna. Zimowa ozdoba w postaci śnieżynek średnio mi się podoba, a ten pomysł bardziej do mnie przemawia. Zamiast domków spróbuje zrobić zarys górskich szczytów, oczywiście w uproszczonej wersji;) czyli nakładanych na siebie trójkątów różnej wielkości i przezroczystości. PozdrawiamWM

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomysł jest cudny i wygląda to niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł , pozwolę sobie podchwycić ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Super! Wyglada to bardzo miło i przytulnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. jak ktos napisał Wymiatasz!!!
    swietny pomysł aż się prosi taki u mnie na tarasowych drzwiach :D

    OdpowiedzUsuń
  28. super pomysł!
    podziwiam jak równo przykleiłaś te wszystkie taśmy.
    domki na świeczki to chyba najwdzięczniejszy pomysł na przystrojenie domu w czasie jesienno - zimowym. uwielbiam!

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny pomysł na zimową dekorację okna. Całkiem możliwe, że odgapię :) Zastanawiam się jedynie, czy mi córka nie zliże tego śniegu z szyby :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne te domki :) Dziękuję za pomysł! Właśnie go wykorzystałam i małe miasteczko powstało na oknie w pokoju mojej córki :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. No... to moja sypialnia będzie w domki :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajne! Chyba pokombinuję z tym śniegiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam domki - te cynowe lampiony. A Twoje tez świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo fajny pomysł :) Domki mam ale takie wymalowane na szybie też są urocze :)
    Czyli jak tylko uda mi się umyć okno bo na razie jest myte przez deszcz to zabieramy się do roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Genialny pomysł An, chyba sobie zafunduję w pracowni :) dzięki. Szczególnie te, jakby malowane pisakiem wpadły mi w oko.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo pomysłowe i efektowne :))
    Zauroczył mnie ten pomysł, w domkach jestem zakochana od jakiegoś czasu ale takie domki widzę pierwszy raz..
    Pozdrawiam ciepło K

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie będę oryginalna bo, pomysł i wykonanie są genialne! Domki, zarówno w formie spray’u, jak i figurek, prezentują się mega przytulnie i nastrojowo. Wreszcie coś innego od cotton ball lights, wieńców i instalacji ze świeczek. Sama mam okno vis a vis okna bliskich sąsiadów i faktycznie, trudno o kameralny nastrój po zmierzchu. Można oczywiście zasunąć rolety, ale w grudniu wypada pomyśleć o świątecznej aranżacji. Pomysł z domkami jest świetny, a w wyczarowaniu efektownej dekoracji ogranicza nas jedynie wyobraźnia i rozmiar szyby :) Inspiracje ze zdjęć też są ciekawe (zwłaszcza ostatnia), ale moim zdaniem i tak „śnieg” rządzi, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo mi się podoba taki sposób na ozdobienie okien :) Zwłaszcza ten z czwartego zdjęcia wygląda niezwykle zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń