sobota, 5 grudnia 2015

To już ten czas

Dziękuję za liczne komentarze pod poprzednim postem, cieszę się, że pomysł się spodobał :) my też jesteśmy nim zachwyceni i w między czasie pomalowałam kolejne okna :)

Dzisiaj w przeddzień Mikołajek nasz dom zapełni się zapachem cynamonu i pieczonych pierniczków. Uwielbiam ten czas i tradycję wspólnego pieczenia, nie było go w moim domu rodzinnym, inne czasy , inna sytuacja. Ja staram się kultywować nasze tradycje, dlatego rok w rok pieczemy ciacha w przeddzień Mikołajek i zostawiamy mleko z pierniczkiem na parapecie dla Mikołaja :))

Moja osobista "tradycja" to dokupowanie nowych foremek, w tym roku moje serce bezapelacyjnie skradł skrzat. 



Wstałam wcześniej,  żeby wszystko powyjmować i po prostu nacieszyć oczy tą kolekcją, uwielbiam pierniki po prostu nie ozdobione, najprostsze z możliwych i mam nadzieję, że w tym roku uda mi się takie przemycić :)) wiecie jak to jest z dziećmi :)))




Tyle razy sobie obiecuję , że tym razem nie będzie czerwieni :D  chyba święta bez czerwieni nie są takie jak trzeba :))



Pomalutku wyjmuje  kolejne dekoracje, głównie malutkie akcenty. Naturalnie i mimochodem coraz więcej z nich odnosi się do natury, nasze lasy w słojach wzbogaciły się o faunę :))




Choinkę w tym roku też planujemy żywą, malutką, ale mam nadzieję, że wspólna wyprawa po nią nam rozmiar zrekompensuje :)) no i liczę, że uda się ją zasadzić pod oknem wiosną :)



Oczywiście wszystko skrzętnie będzie zapisywane na zdjęciach , bo po świętach mam zamiar wrócić do mojej dawnej pasji, jaką był scrapbooking. Szczerze polecam robienie własnoręcznie albumów ze zdjęciami z świąt czy wakacji, opatrzone osobistymi zapiskami wspomnień dają niezwykłą pamiątkę, Ostatnio przeglądaliśmy takie albumy i muszę powiedzieć, że pamieć jest bardzo ulotna, gdyby nie koperty z opisanymi wydarzeniami, wiele wspomnień przepadło by już bez śladu.  A niestety niektórych osób już od kilku lat nie ma przy wigilijnym stole.

Pamiętajcie o dekoracjach, o fajnej atmosferze, ale przede wszystkim o robieniu czegoś razem. O kultywowaniu tradycji, nawet jeśli są tylko Wasze i tylko dla Was zrozumiałe :))

My za kilka dni zabieramy się za robienie własnoręcznie kartek, no i jeszcze szopka ! 
Tak wyglądała nasza zeszłoroczna :)))


Jaka będzie w tym roku, jeszcze nie wiadomo, ale na pewno będziemy się dobrze bawić :))

Buziaki dla Was.

An

33 komentarze:

  1. Szopka genialna! :D Postaci drewniane i własnoręcznie zrobione papierowe, plastikowe zwierzątka - widać że to wspólne rodzinne dzieło :) A to przecież jest najważniejsze, zwłaszcza w czasie świąt :) Piękna dekoracja z jabłek i gałązek i Twoja opowieść o piernikach... Aż mi zapachniało już świętami :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,blog to taki mój pamiętnik stąd taka forma właśnie. Ale bardzo się cieszę, że umiem przekazać swoje emocje

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Ja lubię takie subtelne dekoracje - jak np autko z choinką - jest zabawne i ciekawe. Lubie podpatrywać takie drobiazgi - są świetne i jeszcze te zwierzątka w trawce... :) genialne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się unikać przesytu, nie lubię nadmiaru i pokazówki. Takie dekoracje są mi bliskie właśnie :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. My też zawsze pieczemy ciasteczka dla Mikołaja, nie zapominamy też o reniferach :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Skrzat! Och, wcale się nie dziwię, że jest Twoim ulubieńcem...
    A zapach pierników jest cudownych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrzat mnie oczarował, w końcu święta to idealny okres,żeby udowodnić,że one naprawdę istnieją;)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Przeuroczy ten las dla saren. Idę szukać czterolistnej koniczyny! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czarodziejska aura bije z Twoich zdjęć, An...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świątecznie już u Ciebie, cudnie! I miałam wymieniać co mi się podoba, ale za dużo by wymieniać, więc napiszę tylko, że foremka ze skrzatem odlotowa!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdaje się, że robi furrorę ;)) pozdrawiam

      Usuń
  8. Skrzat! Lecę szukać w necie :)
    Zdjęcia są cudowne, u mnie w tym roku 'grudniownik' powstał, do zapisywania tych pięknych grudniowych chwil.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez kiedyś robiłam :))) muszę do tego wrócić (skrzat z H&m home)

      Usuń
  9. zachwycam się Twoim słojem ... też bym chciała taki stworzyć, ale obawiam się że młodszy kot łapą by wszystko wygrzebywał :-(

    a ja w tym roku być może zrezygnuję z czerwieni właśnie ... na rzecz bardziej malinowego, pastelowego odcienia ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem co z tym czerwonym! serio :D
      słój Thymko musi być zamknięty, więc martwić się możesz jedynie, że spadnie ;))

      Usuń
  10. Piękne, świąteczne i przedświąteczne przemyślenia i działania :) Scrapbooking zawsze mnie pociągał, ciekawa jestem efektów działań ;) Album w podobnym stylu, ze zdjęciami, rysunkami i pamiątkami ostatnio wytworzyłam i był to udany, bo zaskakujący prezent mikołajkowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na pewno cudowna pamiątka, pamieć jest ulotna-tak jak pisałam, a powroty do małych liścików wzbudzają wiele emocji

      Usuń
  11. Pięknie macie! Leśny słój całkiem mnie zauroczył. Lubię patrzeć na takie światy. Są takie czarodziejskie, a wokół nich zawsze snuje się jakaś opowieść. Szopka mega, a misiek i skrzat rewelacja:) Na okienne domki też robią fajne wrażenie. Masz galopującą wyobraźnię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina fajnie to nazwałaś :)) grudzień i świąteczne oczekiwanie jakoś jeszcze ta wyobraźnię napędza :)) czuję się jak małe dziecko

      Usuń
  12. Magicznie u Ciebie! A foremki skradły moje serce, zdradzisz gdzie można takie kupić? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też zbieram się już w sobie, żeby jak najszybciej rozpocząć świąteczną manufakturę :)
    U Ciebie jak zawsze pięknie i bardzo w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja teraz walczę i pilnuję pudełek,żeby mi nie wyjedli :D

      Usuń
  14. Piękny ten czas! Uwielbiam Twoje zdjęcia:) Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne masz to okno z wszelkimi dekoracjami :)

    OdpowiedzUsuń