piątek, 24 czerwca 2016

Gruzja

Dzisiaj Gruzja oczami mojego Męża, oczywiście bardzo okrojona gdyż była to wyprawa stricte górska, celem był szczyt Kazbek (5033, 8 m n.p. m.). Szczyt trudny , pogoda kapryśna, pozostał nie zdobyty dla mojego Męża.

Mąż odkrył pasję do górskich wędrówek stosunkowo późno, oczywiście zawsze gdzieś się włóczył z plecakiem jako młodzian, jednak właściwie po 30-stce zew natury odezwał się na tyle silnie, że swoje wyprawy zaczął świadomie planować, szkolić się z zakresu bezpieczeństwa, umiejętności i wiedzy o górach na tyle, że dzisiaj z dumą mogę powiedzieć, zna się na rzeczy.

Nie będę się wypowiadać na temat samej wyprawy, bo mnie tam po pierwsze nie było, po drugie nie mam odpowiedniej wiedzy, za to podzielę się zdjęciami, zwłaszcza, że w taki upał jak dzisiaj przyjemnie będzie się zanurzyć w...









Wysłuchałam wielu opowieści o tym jak zwierzęta (konie, krowy, psy) chodzą swobodnie po okolicy, o życzliwości ludzi, wspaniałym jedzeniu, niespiesznym życiu ...o tym, że jest tam bardzo dużo naszych rodaków i można się poczuć jak w domu :)


Bez wątpienia czas zatrzymał się w tych okolicach, nasuwa się skojarzenie, że ludzie żyjący w tych trudnych górskich warunkach żyją  z tego co mają...




a to już Tibilisi, prawdziwa mieszanka :






znowu zwierzęta, bezpańskie? wszystkie czipowane:







Mamy ponad 1000 zdjęć i uważam, że to musi być piękny kraj! Zdaję sobie sprawę, że niewiele mogę opowiedzieć, ale gdyby ktoś był ciekaw i chciał znać jakieś szczegóły, pytajcie w komentarzach postaram się o więcej informacji z pierwszej ręki.


A oto moje skarby z Gruzji :)) stare książki i  bransoleta z inskrypcją błogosławieństwa :


pozdrawiam An

10 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia - szczególnie te z gór :) wspaniała wyprawa :) Gruzja jest piękna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zgadzam sie pieknie tam, moj brat w zeszlym roku bral udzial w wyprawie na Elbrus... nocami sluchalam jego opowiesci. Fajnie An ze zblizasz ludzi do piekna. Pozdrawiam Ella Bella Stella

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna relacja zdjęciowa … nigdy nie bylam w tamtych stronach, ale zdjęcia kuszą wizytą …
    i klimatyczne pamiątki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już za kilka dni tam będę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie, chciałabym tak kiedyś pojechać!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie, czytałam książkę kiedyś o Gruzji i Tibilisi własnie...cudnie

    OdpowiedzUsuń
  7. mam zamiar zwiedzić gruzję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tbilisi, nie Tibilisi :) Gruzję polecam objechać stopem. Ludzie są niesamowici!

    OdpowiedzUsuń