sobota, 25 lutego 2017

Niezła sztuka

Dzisiaj chciałam Wam opowiedzieć o bardzo ciekawej inicjatywie, o której nie miałam pojęcia, bardzo się cieszę, że teraz mam!

Po kolei, napisała do mnie Dana i Asia, że tworzą coś takiego jak ArtBox, czyli pudło pełne sztuki. W pierwszej chwili pomyślałam, nic odkrywczego, pełno teraz takich subskrypcji, szybko się zawstydziłam tej myśli, a najbardziej w momencie kiedy pudło trafiło do moich rąk.


ArtBox przede wszystkim nie jest zwykłą subskrypcją, jest cegiełką. Dziewczyny prowadzą Fundację "Niezła sztuka", czyli "Sztuka dla każdego. Od amatora do konesera." Na swojej stronie niezlasztuka.net  prowadzą blog, gdzie bardzo lekko i przystępnie piszą o sztuce wszelakiej:

" Chcemy pokazać, że można o sztuce mówić i pisać inaczej, bez całej rzeszy terminów naukowych, które onieśmielają i tworzą dystans. Współpracujący z nami autorzy to ludzie różnych profesji – utytułowani humaniści z polskich uczelni, muzealnicy, pisarze, ale wszyscy mają jedną cechę wspólną – pasjonuje ich sztuka i potrafią to przelać na papier."


Ponieważ jak wspomniałam Dziewczyny prowadzą fundację, środki na swoje cele pozyskują z darowizn 1% i cegiełek - ArtBoxów. O realizacjach przeczytacie na stronie niezlasztuka.net, zapraszam też na fanpejdż www.facebook.com/niezlasztuka.net 


Co sądzę o samym ArtBoxie?  Moim zdaniem, jeśli nie masz pomysłu na prezent dla przyjaciółki, matki, teściowej, kumpla, kogokolwiek kto sztukę i design ceni, albo po prostu chcesz sobie sprawić przyjemność, box jest idealny!

Oto przykładowa zawartość :


- ręcznie szyta muszka od "Muchmore"
- naszyjnik ręcznie wyszywany od "Lilu2Art"
- płyta z autografem od Zakopower (jedna z kilku)
- spinki do mankietów o pięknej nazwie " opuszczona wrażliwość" od artysty malarza Rafała Olbińskiego
- kolczyki węgielki od "Bro.Kat" ( rękodzielnicza firma lokalna ze Sląska)
- ręcznie robione mydło od "Ministerstwa Dobrego Mydła"
- pięknie ilustrowany album od Wydawnictwa Rebis
- wydruk "olchowiec"


oprócz tego :
- kubek ręcznie robiony od "Lamabo design"
- notes "Spod lady "
- mapy i notatnik od "Niemapa"
- naszywka od "Pan tu nie stał"
- vege kosmetyk od "Resibo"
- pin od "Vander Jewelry"


Chyba wymieniłam wszystko, zresztą TU zamówisz boxa i możesz zobaczyć zawartość poprzedniego, gdyż każdy kolejny jest niespodzianką :)

Zawartość pudełka jest najwyższej jakości, od produktów z małych firm rękodzielniczych, po takie od bardziej znanych, po dzieła sztuki. Na pewno ich wartość przewyższa wielokrotnie cenę boxa, do tego wspierasz sztukę! Czyż to nie piękne :)

Możesz być częścią tego projektu -  jak? Mnie zachwycił taki sposób docierania do odbiorców, owszem znam Ministerstwo Dobrego Mydła, znam LiluArt, jednak o innych firmach nigdy nie słyszałam. Postanowiłam zaproponować swoje wyroby do którejś z kolejnych edycji boxu, do czego zachęcam inne moje koleżanki rękodzielniczki.

Idea jest wspaniała, będę dumna wspierając ją, a teraz lecę czytać o Norwegu, Gustavie Vigelandzie :
"Praca jest dla mnie kotwicą, krzyżem i sercem, bez tego dryfowałbym beznamiętnie w nieokreślonym kierunku".

Zainteresujcie się sztuką ;)). Udanego weekendu.


An








11 komentarzy:

  1. Ja znałam brokat - staram się regularnie jeździć na targi designu w swoim regionie, a że mieszkam na Śląsku - jestem w miarę na bieżąco... Ministerstwo Dobrego Mydła również kojarzę, ale reszta... och i ach :) Kapitalny pomysł i fajowo, że coś takiego istnieje! Dzięki za cynk! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda?! ja też kilak firm znam, ale i tak byłam zaskoczona o ilu twórcach nie miałam pojęcia

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy box, spotykam się z nim po raz pierwszy, ale myślę że to fajny pomysł na prezent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak uważam, zwłaszcza gdy często nie mam y pomysłu na coś wartościowego , w sensie zawartości

      Usuń
  3. Pierwszy raz się spotkałam się z Art Box-em. Fajny pomysł na prezent dla ludzi którzy lubią rękodzieło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o nie tylko, sądzę, że każdemu kto ceni sobie oryginalne i niepowtarzalne przedmioty

      Usuń
  4. Wow. Ale fajny pakiet. Podoba mi się:) super, że jest cos takiego

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  7. Pěkný blog. Přeji pěkné dny. Věrka

    OdpowiedzUsuń